MENU

Στον έλεγχο των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis περνά την Άνοιξη 2025 η Εγνατία Οδός

Η βασική εκκρεμότητα για την παραχώρηση του έργου αφορά στην αναβάθμιση και έγκριση καταλληλότητας των 39 σηράγγων του αυτοκινητοδρόμου από το ΥΠΟΜΕ

Το «θαύμα» της fast track μεταβίβασης της Αττικής Οδού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, γεγονός που αιφνιδίασε ακόμη και τους παράγοντες της αγοράς, δεν φαίνεται να έχει επίδραση σε μια πολύ ωριμότερη σύμβαση που αφορά την Εγνατία Οδό, αλλά και στο μεσαίο κρίσιμο σημείο του ΒΟΑΚ που διεκδικεί πόρους ΕΣΠΑ και ΤΑΑ.

Σύμφωνα με το προσχέδιο προϋπολογισμού η ολοκλήρωση της σύμβασης Παραχώρησης της Εγνατίας Οδού στο σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis και άρα το οικονομικό κλείσιμο ύψους πέριξ των 1,35 δισ. ευρώ, τοποθετείται στο δεύτερο τρίμηνο του 2025, παρά το γεγονός ότι έχουν ολοκληρωθεί τα επιμέρους στάδια του διαγωνισμού (προσφυγές, υποβολή εγγυητικών, υπογραφή σύμβασης με ΤΑΙΠΕΔ).

Οι εκκρεμότητες που αποτελούν αναβλητική αίρεση για να ολοκληρωθεί η σύμβαση παραχώρησης αφορούν σύμφωνα με πρόσφατη τοποθέτηση του υφυπουργού Νίκου Ταχιάου στην αναβάθμιση και έγκριση καταλληλότητας των 39 σηράγγων του αυτοκινητοδρόμου, υπόθεση που ασφαλώς αφορά το ΥΠΟΜΕ.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο της Εγνατίας Οδού αφορά σε οδικό άξονα μήκους 658 χιλιομέτρων (900 χλμ. μαζί με τους κάθετους άξονες) και η σύμβαση παραχώρησης αφορά στη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση αυτής και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.

Προβλέπονται επίσης νέα έργα πέραν της συντήρησης όπως η ολοκλήρωση της αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι, η ολική βαριά συντήρηση του άξονα και των τριών κάθετων η δημιουργία ΣΕΑ κ.ά.

Ολοκληρώνονται σταδιακά οι διαδικασίες και για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ

Όσον αφορά το ΒΟΑΚ κατά τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο στις αρχές Δεκεμβρίου ολοκληρώνονται σειρά διαδικασιών για την παραχώρηση του μεγάλου τμήματος του ΒΟΑΚ, όπου στο σχετικό διαγωνισμό προσωρινός ανάδοχος είναι και πάλι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Για το έργο υπάρχουν αιρέσεις, όπως οι δικαστικές προσφυγές των όμορων Δήμων, καθώς και ανώριμες περιβαλλοντικές μελέτες ωστόσο το έργο αφορά σε κομβικό σημείο διάρθρωσης όλου του άξονα.

Το μεσαίο τμήμα θα χρηματοδοτηθεί με πόρους πέριξ των 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και με συμβολή του δημοσίου με ακόμη 200 εκατ. ευρώ από πόρους του ΕΣΠΑ.

Σε κάθε περίπτωση, η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε έτη είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών.

Το συνολικό μήκος του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο ανέρχεται σε 187 χλμ., συμπεριλαμβανομένων και των 30 χλμ. που αφορούν το υπό προαίρεση τμήμα Κίσσαμος – Χανιά.

Σχετικά Άρθρα