MENU

Πλάνο αξιοποίησης του κλάδου παραχωρήσεων καταρτίζει ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα

Στο 1,2 δισ. ευρώ τα ενοποιημένα κέρδη EBITDA την προσεχή πενταετία

Την περαιτέρω αξιοποίηση και τη βέλτιστη χρηματοοικονομική απεικόνιση του τομέα Παραχωρήσεων εξετάζει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο οποίος μεγέθυνε περαιτέρω το αποτύπωμά του στις εγχώριες υπό παραχώρηση υποδομές μετά την επικράτηση στους πρόσφατους διαγωνισμούς για την Αττική Οδό και τον ΒΟΑΚ.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Γιώργου Περιστέρη εξετάζονται διάφορες πιθανές μέθοδοι αξιοποίησης του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων, από την απόσχιση και αυτόνομη εισαγωγή στο Χρηματιστήριο και την έκδοση ομολόγων έως την προσέλκυση επενδυτών, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν ειλημμένες αποφάσεις προς το παρόν.

Το βέβαιο είναι πάντως πως η παραγωγή υψηλών, σταθερών και προβλέψιμων ταμειακών ροών σε μακροχρόνια βάση από τις συμβάσεις Παραχώρησης αφενός θα συνεχίσουν να ενισχύουν τα μεγέθη του ομίλου σε μακροχρόνια βάση και αφετέρου θα προσελκύσουν το επενδυτικό ενδιαφέρον.

Σύμφωνα με την πρόβλεψη του ομίλου, την προσεχή 5ετία τα ενοποιημένα κέρδη EBITDA θα ανέλθουν σε 1,2 δισ. ευρώ, μέρος των οποίων θα αφορά τα έσοδα από Παραχωρήσεις. Πριν την εκπλήρωση της πρόβλεψης, ήδη η εταιρεία προχώρησε σε placement 6.000.000 μετοχών αντλώντας φέτος 79,2 εκατ. ευρώ και προσθέτοντας στο μετοχικό της κεφάλαιο σημαντικά και ποιοτικά επενδυτικά κεφάλαια.

Προτάσεις συνεργασίας από ανταγωνιστές

Δεδομένης της ισχυρής θέσης τόσο στην κατασκευή όσο και στα έργα Παραχωρήσεων, αποτελεί επιπλέον τον όμιλο που υποδέχεται προτάσεις συνεργασίας ακόμη και από τον ανταγωνισμό.

Υπενθυμίζεται πως ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής σε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, διαχειριζόμενος περισσότερα από 1.600 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων κομβικής σημασίας (με την προσθήκη της Εγνατίας και της Αττικής Οδού) και χωρίς να συνυπολογιστεί η πρόσφατη εξέλιξη για το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ. Εφόσον ο πλέον πρόσφατος διαγωνισμός προχωρήσει, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων του ομίλου θα εκτιναχθεί σε επίπεδα πέραν των 7 δις. ευρώ.

Σημειώνεται επιπλέον πως ο όμιλος διαθέτει την απαραίτητη ρευστότητα εξυπηρέτησης των έργων με ίδια κεφάλαια, ενώ έχει «κλειδώσει» ήδη τις χρηματοδοτικές συμβάσεις για τα πιο ώριμα έργα του χαρτοφυλακίου του.

Σχετικά Άρθρα