Για την Jennifer Dulski, η πρόσληψη υποψηφίων που δεν διαθέτουν προϋπηρεσία στον ακριβή ρόλο που αναζητά δεν αποτελεί προτεραιότητα.
Η ιδρυτής και διευθύνουσα σύμβουλος της Rising Team, η οποία πουλά προγράμματα για την ανάπτυξη ομάδων, και πρώην στέλεχος τόσο της Google όσο και της Meta, έχει προσλάβει «πιθανώς χιλιάδες ανθρώπους» στην καριέρα της.
Η Dulski διαπίστωσε ότι αυτή η στρατηγική λειτουργεί. Έχει προσλάβει πολλούς ανθρώπους που δεν έκαναν ακριβώς την ίδια δουλειά στο παρελθόν, λέει, και «λιγότερο από το 5% από αυτούς δεν τα κατάφεραν».
Να γιατί πιστεύει σε αυτή τη φιλοσοφία και τι συνιστά να κάνουν τα άτομα που αναζητούν εργασία για να ξεχωρίζουν.
Εύρεση ανθρώπων «που δεν είχαν τις ίδιες ευκαιρίες»
Η Dulski πιστεύει ότι μόνο η αναζήτηση ατόμων που υπηρέτησαν με τον ίδιο τίτλο περιορίζει τις δυνατότητές της να βρει ταλέντα.
«Πραγματικά περιορίζει τις πιθανότητες, τόσο από άτομα που μπορείτε να βρείτε όσο και από άτομα που δεν είχαν το ίδιο σύνολο ευκαιριών», επισημαίνει. Οι τελευταίοι, μάλιστα, μπορεί να αποθαρρύνονται να κάνουν αίτηση, ακόμα κι αν είναι ιδανικοί για τον ρόλο.
Αυτό δεν σημαίνει ότι προσλαμβάνει ανθρώπους που δεν έχουν κάνει ποτέ κάτι σχετικό με τον ρόλο. «Πρέπει να έχουν κάνει κάτι παρόμοιο, σωστά;» τονίζει. Η εμπειρία τους απλά δεν χρειάζεται να είναι αντίγραφο της δουλειάς για την οποία τους προσλαμβάνει.
Πιο πρόσφατα, η Rising Team έψαχνε για έναν υπεύθυνο προσωπικού. Μεταξύ των προτεραιοτήτων της Dulski για το άτομο που προσέλαβε ήταν ότι θα μπορούσε να διαχειριστεί μεγάλα έργα, να παρακολουθεί πολλές λεπτομέρειες και να οικοδομήσει ισχυρές σχέσεις τόσο με εσωτερικούς όσο και με εξωτερικούς ενδιαφερόμενους.
“Στείλτε περισσότερα από αυτά που ζητούνται”
Εάν θέλετε να κάνετε αίτηση για έναν ρόλο που δεν είναι ακριβώς αυτό που έχετε κάνει στο παρελθόν, η Dulski συνιστά να κάνετε λίγη επιπλέον δουλειά για να σας προσέξουν.
Η Rising Team πήρε 800 αιτούντες για τη θέση του επικεφαλής του προσωπικού, λέει, με τους περισσότερους να στέλνουν μόνο ό,τι τους ζητήθηκε.
«Υπήρχαν πολλοί άνθρωποι, ωστόσο, που έστειλαν ένα βίντεο ακόμη και πριν το ζητήσουμε τονίζει. Ένας εξ αυτών έστειλε ένα εγχειρίδιο χρήστη που περιγράφει πώς του αρέσει να εργάζεται.
Κανένας από τους υποψηφίους δεν είχε υπηρετήσει στο ρόλο στο παρελθόν, αλλά όλοι είχαν κάποια σχετική εμπειρία και χρησιμοποίησαν το επιπλέον υλικό που έστειλαν για να εξηγήσουν γιατί θα ήταν επιτυχείς. Και ήταν αυτοί που ξεχώρισαν.
H Dulski προσέλαβε τελικά κάποιον που δεν είχε διατελέσει ποτέ επικεφαλής προσωπικού.
«Η αγορά εργασίας είναι δύσκολη και συνειδητοποιώ ότι οι άνθρωποι πρέπει να κάνουν αίτηση για πολλές θέσεις εργασίας», αναφέρει προσθέτοντας ότι όταν πρόκειται να κάνετε το επόμενο βήμα, «θα έλεγα ότι αξίζει τον κόπο, ειδικά για τις δουλειές που σας ενθουσιάζουν περισσότερο».