Τα τρένα που κινούνται με μπαταρίες θα διαμορφώσουν το μέλλον των σιδηροδρόμων της Ευρώπης μετά την πρώτη επιτυχημένη δοκιμή στη βορειοανατολική Αγγλία, σύμφωνα με δημοσίευμα του Euronews.
To τρένο “tribid” αλλάζει εύκολα πηγή ενέργειας μεταξύ μπαταρίας, ντίζελ και ηλεκτρικής ενέργειας.
Προς το παρόν, οι σιδηρόδρομοι του Ηνωμένου Βασιλείου χρησιμοποιούν τρένα ντίζελ, τα οποία αντλούν την ισχύ τους από εναέρια ηλεκτροφόρα καλώδια ή ενσωματωμένες γεννήτριες ντίζελ. Ωστόσο, η τελευταία γενιά πρόκειται να αντικατασταθεί, και έτσι βρίσκεται σε εξέλιξη μια σταδιακή κατάργηση προς καθαρότερες εναλλακτικές λύσεις.
Η δοκιμή έγινε στην περιοχή που έφερε για πρώτη φορά κινητήρες με άνθρακα στον κόσμο και καθώς η Βρετανία γιορτάζει τα 200 χρόνια του σύγχρονου σιδηροδρόμου το επόμενο έτος.
Χρησιμοποιώντας μόνο μία ισχυρή μπαταρία 700 kw, αυτή η καινοτόμος τεχνολογία μπορεί να κινήσει τρένα με ταχύτητες άνω των 75 μίλια/ώρα (120 χλμ/ώρα), καθιστώντας τα υψηλής ταχύτητας.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, το τρένο λειτουργούσε αποκλειστικά με ισχύ μπαταρίας για 70 χιλιόμετρα πριν επιστρέψει στον κινητήρα ντίζελ του, αλλά οι μηχανικοί λένε ότι αυτό το εύρος είναι αρκετό για να καλύψει μια τυπική υπεραστική διαδρομή που περιλαμβάνει γέφυρες, σήραγγες και σταθμούς.
Αναμένεται ότι το τρένο θα έχει αυτονομία μεταξύ 100 και 150 χλμ
Τα τρένα με μία μπαταρία όχι μόνο διαθέτουν ανώτερη απόδοση, αλλά είναι και πιο οικονομικά από τα τρένα ντίζελ. Μπορούν να μειώσουν το κόστος των καυσίμων κατά περίπου 35 έως 50%, σύμφωνα με τη δοκιμή που διεξήχθη από την Angel Trains, τη Hitachi Rail και την TransPennine Express.
Οι επιβάτες αναμφίβολα θα ελπίζουν ότι τυχόν εξοικονόμηση κόστους θα μετακυλίεται σε αυτούς, ιδίως λόγω της αυξημένης τιμής των εισιτηρίων, που αυξάνεται κάθε χρόνο σε πολλά μέρη της Ευρώπης.
Τα τρένα με μπαταρίες είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον
Τα ηλεκτρικά τρένα θεωρούνται επί του παρόντος η καλύτερη λύση για τη μετάβαση της παγκόσμιας σιδηροδρομικής βιομηχανίας στο καθαρό μηδέν.
Επιπλέον μειώνουν την ανάγκη των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων να εγκαταστήσουν ή να αναβαθμίσουν εναέρια καλώδια σε οποιεσδήποτε μη ηλεκτροδοτημένες γραμμές. Με τη σειρά του, αυτό θα μπορούσε να εξοικονομήσει δις. ευρώ στην Ευρώπη σε έργα ηλεκτροδότησης.
Την ίδια στιγμή τα τρένα με μπαταρίες μπορούν να εισέρχονται και να βγαίνουν από σταθμούς σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών, μειώνοντας δραστικά τον θόρυβο και την ατμοσφαιρική ρύπανση.
«Η επιτυχία αυτής της δοκιμής θα ανοίξει το δρόμο για ακόμη πιο πράσινα, πιο αξιόπιστα ταξίδια για εκατομμύρια επιβάτες», δήλωσε ο υπουργός Σιδηροδρόμων του Ηνωμένου Βασιλείου, Λόρδος Χέντι.
Πότε θα ταξιδεύουν όλοι με τρένα με μπαταρία
Η εξέλιξη της τεχνολογίας ηλεκτρικής μπαταρίας προχωρά γρήγορα. Η Hitachi Rail εξετάζει ήδη αυτήν την τεχνολογία επόμενης γενιάς για σιδηροδρομικά δίκτυα και άλλα μεγάλα οχήματα παγκοσμίως. Αυτή η τελευταία επιτυχία έρχεται μετά την παράδοση του πρώτου τρένου επιβατικών μπαταριών στον κόσμο στην Ιαπωνία και του πρώτου τρένου «tribrid» με μπαταρία στην Ιταλία, του Masaccio, πριν από μερικά χρόνια.
Μια πλατφόρμα EuroMasaccio βρίσκεται ήδη σε καλό δρόμο για να αναπτυχθεί σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και εάν το έργο της Ιταλίας είναι κάποια ένδειξη, αυτό θα μπορούσε να μειώσει αμέσως τις εκπομπές CO2 στο μισό κατά την αντικατάσταση των υπαρχόντων στόλων τρένων ντίζελ.
Εν τω μεταξύ, η Siemens Mobility έχει αναπτύξει επίσης τρένα με μπαταρία διπλής λειτουργίας που χρησιμοποιούνται ήδη από επιβάτες στην περιοχή Ortenau , εξοικονομώντας 1,8 εκατ. λίτρα ντίζελ κάθε χρόνο. Σχέδια βρίσκονται σε εξέλιξη για την εφαρμογή τους σε περισσότερες χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου και περισσότερων περιοχών στη Γερμανία, μέσα στην επόμενη δεκαετία.
Τα νέα τρένα της Siemens απαιτούν μόνο μικρά τμήματα της γραμμής για να ηλεκτροδοτηθούν, καθώς η εταιρεία προμηθεύει τα δικά της σημεία ταχείας φόρτισης κατά μήκος της διαδρομής, γνωστά ως Rail Charging Converters (RCCs).