Με αύξηση των διελεύσεων οχημάτων σε ποσοστό 6,8% σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2023 συνοδεύθηκε ο πρώτος μήνας λειτουργίας της Αττικής Οδού από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που αποτελεί για τα επόμενα 25 χρόνια το νέο παραχωρησιούχο του αυτοκινητοδρόμου.
Ειδικότερα, στον οδικό άξονα καταγράφηκαν τον φετινό Οκτώβριο (σ.σ. η Αττική Οδός πέρασε στη διαχείριση – λειτουργία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στις 6/10/2024) περισσότερες από 9 εκατομμύρια διελεύσεις, με το τμήμα που παρουσίασε τον υψηλότερο κυκλοφοριακό φόρτο να είναι εκείνο μεταξύ Μεταμόρφωσης και λεωφόρου Κηφισίας.
Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, πως η μέση ημερήσια κυκλοφορία κατά τις εργάσιμες ημέρες διαμορφώθηκε κοντά στις 310.000 διελεύσεις, ενώ τα σαββατοκύριακα κινήθηκε στο επίπεδο των 230.000 διελεύσεων.
Επισημαίνεται δε πως την αργία της 28ης Οκτωβρίου η ημερήσια κυκλοφορία ήταν 186.534 διελεύσεις.
Αυξητική τάση παρουσίασε παράλληλα τον περασμένο μήνα σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2023 και η χρήση πομποδέκτη, με τις διελεύσεις από τα ηλεκτρονικά διόδια να είναι περισσότερες κατά 8,8%.
Στην αύξηση της κίνησης μέσω της Αττικής Οδού ενδεχομένως να έπαιξε ρόλο και η μείωση του τέλους διέλευσης που από τις 6 Οκτωβρίου αναπροσαρμόσθηκε στα 2,5 ευρώ έναντι 2,8 ευρώ για τα ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα, τα ελαφρά εμπορικά οχήματα (συνολικού ύψους μικρότερου των 2,70 μ.) και τα αυτοκίνητα με τροχόσπιτα.
Για τις υπόλοιπες κατηγορίες των τροχοφόρων οχημάτων οι νέες τιμές των διοδίων στην Αττική Οδό ανέρχονται πλέον σε 1,25 ευρώ από 1,40 ευρώ για τα δίκυκλα, σε 6,25 ευρώ από 7,10 ευρώ για τα μικρά και μεσαία φορτηγά και σε 10 ευρώ από 11,30 ευρώ για τα μεγάλα φορτηγά.
Οι τιμές αυτές θα διατηρηθούν για πέντε χρόνια, λαμβάνοντας κάθε 1η του έτους (όχι για το 2025) την τιμαριθμική αναπροσαρμογή που προβλέπεται για όλους τους αυτοκινητοδρόμους και από την οποία εξαιρούνταν έως τώρα η Αττική Οδός.
Σημειώνεται ότι ο μεγαλύτερος κατασκευαστικός όμιλος της χώρας ανέλαβε επισήμως τα ηνία του αυτοκινητοδρόμου στις 6 Οκτωβρίου 2024 από το σχήμα των Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ βάσει της νέας σύμβασης παραχώρησης που εξασφάλισε κατόπιν του σχετικού διαγωνισμού, τον οποίο και κέρδισε πριν από περίπου ένα χρόνο.
Μάλιστα, πρόκειται για την πρώτη αλλαγή παραχωρησιούχου σε εν λειτουργία αυτοκινητόδρομο της χώρας δίχως να μεσολαβήσει μεταβατική περίοδος. Επιπλέον, η αλλαγή σκυτάλης πραγματοποιήθηκε σε χρονικό διάστημα λίγων εβδομάδων από τη σχετική – αιφνίδια για πολλούς – απόφαση της κυβέρνησης, ενώ αρχικά είχε σχεδιαστεί αυτό να γίνει περίπου πέντε μήνες από τη λήξη της προηγούμενης περιόδου παραχώρησης.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ήταν έτοιμη για τη λειτουργία της Αττικής Οδού, έχοντας πραγματοποιήσει πολύ νωρίτερα όλες τις απαραίτητες προσαρμογές για την ομαλή διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου.