MENU

Στις καλένδες η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον

Το έργο, προϋπολογισμού 682 εκατ. ευρώ, δεν έχει εξασφαλίσει ακόμη την αναγκαία χρηματοδότηση, ενώ σε εκκρεμότητα βρίσκονται οι περιβαλλοντικές μελέτες

Ανώριμος κρίνεται ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 του αθηναϊκού Μετρό προς το Ίλιον που έχει δημοπρατηθεί και έχει λάβει φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τις εταιρίες ΤΕΡΝΑ και Intrakat (νυν όμιλος Aktor) και τις κοινοπραξίες των Άβαξ – Ghella – Alstom και Άκτωρ (νυν Aktor) – Metlen.

Η επέκταση εξαρτάται ακόμη από την ολοκλήρωση των περιβαλλοντικών μελετών αλλά και από την έγκριση χρηματοδότησης μέσω ΕΣΠΑ, ενώ την ίδια χρονική στιγμή η εταιρία Ελληνικό Μετρό έχει υπό διαχείριση το Μετρό Θεσσαλονίκης και της επέκτασης αυτού, αλλά και την επίβλεψη της Γραμμής 4 (Άλσος Βεϊκου – Γουδί) στην Αθήνα.

Η περιβαλλοντική αδειοδότηση για την επέκταση της Γραμμής 2 είναι ο ένας «Άγνωστος Χ», ωστόσο κρίσιμης σημασίας είναι και η εξασφάλιση της χρηματοδότησης από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2021-2027, ώστε ο συγκεκριμένος διαγωνισμός να εισέλθει στη δεύτερη φάση ανταγωνιστικού διαλόγου και ακολούθως στην υποβολή δεσμευτικών προσφορών και εν τέλει στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου. Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός του έργου είναι με ΦΠΑ στα 682 εκατ. ευρώ (550 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ) για τη δημιουργία 4 χιλιομέτρων υπόγειας διαδρομής και τριών νέων σταθμών (Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος) μετά τον σταθμό Ανθούπολη στον οποίο καταλήγει σήμερα η Γραμμή 2.

Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται επίσης η μελέτη – κατασκευή επιμέρους αντικειμένων και συγκεκριμένα η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα καθώς και η κατασκευή ενός υπογείου χώρου στάθμευσης.

Επισημαίνεται πως η επέκταση του Μετρό στο Ίλιον είναι σήμερα η μοναδική υπό δημοπράτηση εργολαβία για το Μετρό, την ώρα που η πίεση για επεκτάσεις στα νότια προάστια αυξάνει.

Μόλις την περασμένη Τετάρτη 30/10 ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development Οδυσσέας Αθανασίου έκανε λόγο για την πιθανή επέκταση του Μετρό προς Γλυφάδα, δήμοι αλλά και επενδυτές αναμένουν την επέκταση προς Μαρούσι, αλλά και σύσσωμη η πρωτεύουσα αναμένει την ωρίμαση των σχεδιαζόμενων δικτύων σταθερής τροχιάς, μιας και οι οδικοί άξονες είναι πεπερασμένοι.

Σχετικά Άρθρα