Σε “κίνηση” το Μετρό Θεσσαλονίκης από την 1η Νοεμβρίου, καθώς ξεκινούν οι δοκιμές προσομοίωσης, ενόψει της παράδοσης του, στις 30 Νοεμβρίου, όπως επεσήμανε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας σήμερα το πρωί (29/10) στο Πρώτο Πρόγραμμα του ραδιοφώνου της ΕΡΤ. Παράλληλα ο κ. Ταχιαος υπογράμμισε οτι η χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών θα είναι της τάξεως των τρεισήμισι λεπτών, ενώ στην πορεία θα πυκνώσουν και θα φτάσουν μέχρι ενάμισι λεπτό.
Ο Υφυπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά ότι την προηγούμενη εβδομάδα έκανε μία διαδρομή στο σύνολο της γραμμής «και την ίδια ώρα εκινούντο 9 συρμοί μέσα στη γραμμή, δηλαδή ήταν μία προσομοίωση της κανονικής λειτουργίας του Μετρό».
Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, το μετρό έρχεται να λύσει το σημαντικό ζήτημα της πρόσβασης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, μιας πόλης με μονοκεντρικό χαρακτήρα. Ο Υφυπουργός υπογράμμισε ότι, στην αρχική φάση, το έργο θα διευκολύνει τις μετεπιβιβάσεις από τα λεωφορεία στο μετρό, ειδικά στις περιοχές του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και της Νέας Ελβετίας. Αυτή η σύνδεση θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση των δρόμων που οδηγούν στο κέντρο της πόλης, προσφέροντας στο Δήμο τη δυνατότητα να προχωρήσει σε σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
Αξιολογώντας τη σημασία του έργου, τόνισε ότι είναι ζωτικής σημασίας για την κυκλοφορία της πόλης, καθώς, ανάλογα με τη στήριξη που θα υπάρξει από τις λεωφορειακές γραμμές, η λειτουργία του μετρό θα επηρεάσει τη συνολική κυκλοφορία στην περιοχή και αναμένεται να αναπτερώσει την ψυχολογία των πολιτών, καθώς σηματοδοτεί την ολοκλήρωση ενός εγχειρήματος που παρέμενε «φάντασμα» για αρκετά χρόνια.
Προτεραιότητα η ασφάλεια
Ο Υφυπουργός διαβεβαίωσε, για μία ακόμη φορά, για την ασφάλεια του Μετρό, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για ένα «Μετρό χωρίς οδηγό» και υπενθύμισε ότι «η γραμμή 4 του Μετρό, η οποία κατασκευάζεται αυτή την εποχή στην Αθήνα θα έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με διαφορετικά γεωμετρικά στοιχεία, δηλαδή, θα είναι και αυτό Μετρό χωρίς οδηγό. Σε κάθε περίπτωση, την ασφαλή λειτουργία του εγγυάται η TUV Rheinland, η οποία κάνει την πιστοποίηση της κατασκευής του και της εταιρείας λειτουργίας. Επίσης, το εγγυάται και η εταιρεία λειτουργίας, η ΤΗΕΜΑ, της οποίας ο κορμός είναι η γαλλική EGIS και η ιταλική ATM. Η ATM μάλιστα, είναι η εταιρεία του Μετρό του Μιλάνο, η οποία λειτουργεί παρόμοιο Μετρό στην Ιταλική πόλη, ενώ για πρώτη φορά το λειτούργησε το 2000 στην Κοπεγχάγη».
Αναφερόμενος στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί κατά την τελετή παράδοσης του, ο κ. Ταχιάος διευκρίνισε ότι: «Θα υπάρξει μια σεμνή τελετή παράδοσης του έργου στους Θεσσαλονικείς, προεξάρχοντος του Πρωθυπουργού και στη συνέχεια θα υπάρξει μία περίοδος εξοικείωσης του κόσμου με το έργο».