MENU

Οι εργοδότες “τρέμουν” την κατακραυγή στο TikTok για τις απολύσεις

Στρέφονται σε ειδικούς για συμβουλές

Η τελευταία τάση δημόσιας ανταλλαγής εμπειριών απόλυσης σε πλατφόρμες όπως το TikTok, έχει δημιουργήσει αναστάτωση στους εργοδότες που αναζητούν συμβουλές για το πώς να απολύσουν εργαζόμενους χωρίς να εκτεθούν στα social media.

Τα TikToks σχετικά με την απόλυση πλέον σχολιάζονται δημόσια, από τα mea culpa σημειώματα των CEOs μέχρι τον τρόπο που χρησιμοποιούν για να ανακοινώσουν τη δυσάρεστη είδηση οι διευθυντές ανθρώπινου δυναμικού.

Ο φόβος της αντίδρασης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ειδικά από μικρότερες εταιρείες τεχνολογίας, ωθεί τα στελέχη να στραφούν σε ειδικούς. Η Onwards HR, εταιρία startup που ειδικεύεται στα logistics για απολύσεις, αναφέρει ότι η πελατειακή της βάση αυξήθηκε κατά 300% πέρυσι.

Το hashtag #layoffs στο TikTok έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 366 εκατομμύρια προβολές. Η άνοδος του ενδιαφέροντος είναι εντυπωσιακή: οι μαζικές απολύσεις στον τομέα της τεχνολογίας το 2023 συνεχίστηκαν και το νέο έτος, με μειώσεις προσωπικού στη Google, την Amazon και άλλες μεγάλες εταιρείες από την 1η Ιανουαρίου.

Η United Parcel Service Inc. ανακοίνωσε επίσης την περασμένη εβδομάδα ότι θα περικόψει 12.000 θέσεις διαχείρισης και η Citigroup Inc. έχει δηλώσει ότι σχεδιάζει να καταργήσει 20.000 ρόλους μέχρι το 2026.Οι απολύσεις στα μέσα ενημέρωσης συνεχίζουν επίσης να επηρεάζουν χιλιάδες ανθρώπους.

Οι διευθυντές ή το ανθρώπινο δυναμικό ή οποιοσδήποτε άλλος κάνει αυτές τις συναντήσεις πρέπει να σέβεται τον υπάλληλο. Μη ρίχνετε την ευθύνη στον υπάλληλο. #humanresources #hrtiktok #workplaceproblems #jobtips #corporatetiktok #careertiktok #layoff #managersbelike #managersoftiktok #leadershipdevelopment #greenscreenvideo #greenscreen

Η Onwards HR προσφέρει στις εταιρείες μια κεντρική πλατφόρμα για την τυποποίηση της διαδικασίας απόλυσης, την αυτοματοποίηση των πληρωμών απόλυσης και την ομαλή συνεργασία μεταξύ HR, νομικών και οικονομικών ομάδων.

Αλλά οι πελάτες θέλουν περισσότερα. Θέλουν καθοδήγηση βήμα-βήμα για το πώς να διαχειρίζονται τις συζητήσεις που αφορούν απολύσεις. Η κ.Sarah Rodehorst, συνιδρυτής και διευθύνουσα σύμβουλος της Onwards HR, συστήνει στους πελάτες της να δώσουν σε κάθε απολυμένο εργαζόμενο την ευκαιρία να συναντηθεί με τον διευθυντή του για να κάνει ερωτήσεις.

Ο σχολαστικός σχεδιασμός είναι ιδιαίτερα σημαντικός

Μια κακή διαχείριση απόλυσης μπορεί να βλάψει τη φήμη της εταιρείας και τις προσλήψεις της. Το ηθικό των εργαζομένων συχνά εξασθενεί για μήνες μετά από έναν τεράστιο γύρο περικοπών θέσεων εργασίας, σύμφωνα με τον ιστότοπο αξιολόγησης εργοδοτών Glassdoor Inc. Ανεξάρτητα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι ειδικοί ανθρώπινου δυναμικού λένε ότι οι απολύσεις πρέπει πάντα να αντιμετωπίζονται με προσοχή.

«Μπορεί να καστραφεί η ζωή ενός ανθρώπου», υπογραμμίζει η κ. Jenny Dearborn, ειδική στο HR που έχει βοηθήσει στην αναδιάρθρωση τεχνολογικών εταιρειών, συμπεριλαμβανομένης της Sun Microsystems, η οποία την προσέλαβε το 2003 για να βοηθήσει την εταιρεία να μετακινήσει κάποιες θέσεις εργασίας στο εξωτερικό.

Πέρυσι, η Kim Rohrer βοήθησε την πλατφόρμα προσλήψεων και μισθοδοσίας Oyster να περικόψει θέσεις εργασίας που επηρέασαν περίπου 120 υπαλλήλους. Η Rohrer και η ομάδα της συμβούλεψαν τους διευθυντές για το πώς να μεταφέρουν τα νέα μέσω του Zoom, υιοθετώντας έναν φυσικό, ζεστό και συμπονετικό τόνο φωνής, και τι να κάνουν εάν η συζήτηση γίνει αμφιλεγόμενη.

Είχαν προετοιμασμένα σενάρια για διαφορετικές καταστάσεις και διαφορετικές αντιδράσεις. Και τις δύο φορές που η Oyster απέλυε εργαζομένους, το HR κράτησε το χρονοδιάγραμμα των ειδοποιήσεων.

Στους υπαλλήλους δόθηκε μια εβδομάδα μπόνους άδειας μετ’ αποδοχών, ώστε να μπορούν να εξετάσουν τις πληροφορίες και να κάνουν ερωτήσεις πριν απολυθούν επίσημα. Ενθαρρύνθηκαν επίσης να υποβάλουν αίτηση για άλλες ανοιχτές θέσεις εργασίας στην εταιρεία.

Τον Σεπτέμβριο, η Rohrer βρήκε το δικό της όνομα στη λίστα περικοπών. Τηλεφώνησε στα αφεντικά της λέγοντας. «Εγώ έγραψα το σενάριο».

Σχετικά Άρθρα