MENU

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα

Γιατί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι

Το πρόγραμμα EU DECODED στοχεύει στην αποκωδικοποίηση της νομοθετικής διαδικασίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και στο πρώτο επεισόδιο εξηγεί γιατί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι. Θα βοηθήσουν οι δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα την ανταγωνιστικότητα ή θα πυροδοτήσουν εμπορικό πόλεμο;

Τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ε.Ε τετραπλασιάστηκαν μεταξύ 2020 και 2023, φτάνοντας σε μερίδιο αγοράς σχεδόν 9%. Το επόμενο έτος, θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν το 17%, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής , η οποία αποφάσισε να εφαρμόσει υψηλότερους δασμούς προκειμένου να εξισορροπήσει τη ζυγαριά.

Το EU DECODED διερευνά πώς ελήφθη αυτή η απόφαση, ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα και οι πιθανές μελλοντικές επιπτώσεις με δεδομένα και αναλύσεις από ειδικούς για το θέμα, ενώ ακούει και τις απόψεις ορισμένων ευρωπαίων πολιτών.

“Η Επιτροπή βρήκε ένα οικοσύστημα επιδοτήσεων: φθηνά δάνεια, επιδοτήσεις, φοροελαφρύνσεις κ.λπ. Όλα αυτά βοηθούν τις κινεζικές εταιρείες να μειώσουν τις τιμές των ηλεκτρικών τους οχημάτων και να τα πουλήσουν στο εξωτερικό με ένα σαφές πλεονέκτημα”, εξήγησε ο Jorge Liboreiro, μέλος του Euronews. δημοσιογράφος που καλύπτει θέματα διεθνούς εμπορίου.

Για να φέρει τις τιμές των κινεζικών οχημάτων πιο κοντά σε αυτές που χρεώνουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες, η ΕΕ θα προσθέσει στις τρέχουσες δασμολογικές τιμές 10% που κυμαίνονται από 7,8% έως 35,3%, ανάλογα με τη μάρκα.

Ο Bernd Lange, πρόεδρος της Επιτροπής Διεθνούς Εμπορίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, δήλωσε ότι «στόχος είναι να βρεθεί μια λύση για την αποφυγή παράνομων επιδοτήσεων, ώστε να έχουμε πραγματικά ίσους όρους ανταγωνισμού στην αγορά».

Εμπορικός πόλεμος στα σκαριά

Ο Lange δεν ανησυχεί για έναν εμπορικό πόλεμο, παρά το γεγονός ότι η Κίνα ανοίγει παρόμοιες έρευνες για ευρωπαϊκά προϊόντα που εξάγονται στην αγορά της. “Το Πεκίνο ποντάρει λίγο στα λεγόμενα αντίμετρα. Αλλά μπορούμε πάντα να παρουσιάζουμε την υπόθεση στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου”, δήλωσε ο Γερμανός ευρωβουλευτής σε συνέντευξή του στο EU DECODED.

Αλλά ήταν ακριβώς ο φόβος ενός εμπορικού πολέμου που οδήγησε τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην ΕΕ και μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, να καταψηφίσουν το μέτρο, καθώς και τέσσερα άλλα από τα 27 κράτη μέλη.

Σχετικά Άρθρα