MENU

Στο «ρελαντί» η μετάβαση της Ισπανίας στην ηλεκτροκίνηση

Μόλις στο 12% οι πωλήσεις plug-in υβριδικών και EV το 2023

Σε έναν κόσμο που γίνεται όλο και πιο φιλικός προς το περιβάλλον, η Ισπανία φαίνεται να υπολείπεται, καθώς η μετάβαση από τα βενζινοκίνητα οχήματα στα ηλεκτρικά ακολουθεί μάλλον αργούς ρυθμούς.

Σύμφωνα με στοιχεία, οι πολυαναμενόμενες αυξημένες πωλήσεις ηλεκτρικών ή ηλεκτροκίνητων οχημάτων δεν μοιάζουν μακρινό όνειρο στην Ισπανία και οι ειδικοί αρχίζουν να εξετάζουν εξονυχιστικά τους λόγους για τους οποίους μπορεί να συμβαίνει αυτό.

Σε όλη την Ευρώπη, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται. Το 2023, τα plug-in υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούσαν το 26% των αγορών και ταξινομήσεων αυτοκινήτων στη Γαλλία, το 31% στην Πορτογαλία και μόνο το 12% στην Ισπανία.

Αυτή η υστέρηση στην αγορά έχει προκαλέσει ανησυχία, όπως τόνισε η Laura Gonçalves, Γενική Διευθύντρια της Powerdot, ενός από τους κορυφαίους παρόχους υπηρεσιών χρέωσης της χώρας.
Οι στάσιμες πωλήσεις αντικατοπτρίζονται, μεταξύ άλλων στη μείωση των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Τον Ιούνιο του 2024, οι πωλήσεις EV μειώθηκαν σχεδόν κατά 3% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Παρά τα μάλλον αποθαρρυντικά στατιστικά στοιχεία, η Gonçalves εστιάζει σε κάποια θετικά σημάδια. Μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2024, οι ταξινομήσεις EV αυξήθηκαν κατά 1,2% και πουλήθηκαν 25.864 τέτοια οχήματα.

Γιατί η Ισπανία καθυστερεί

Οι ειδικοί προσπαθούν να ενώσουν το παζλ σχετικά με το γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό. Έχουν περιγράψει διάφορους παράγοντες που ενδέχεται να ευθύνονται. Παραδόξως, αν και η υποδομή της Ισπανίας έχει βελτιωθεί πολύ και η προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι σημαντική, ο μετασχηματισμός μεγάλης κλίμακας φαίνεται να μην αποδίδει.

Παρά τα θετικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών οχημάτων, οι άνθρωποι αποθαρρύνονται από την υιοθέτηση νέων και ακριβών τεχνολογιών, πιθανότατα εξαιτίας και της έλλειψης υποδομών. Η χώρα βέβαια έχει κάνει σημαντικά βήματα προς σ’ αυτή την κατεύθυνση. Σύμφωνα με την Ισπανική Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων και Φορτηγών (ANFAC), πλέον υπάρχουν 32.400 δημόσια σημεία φόρτισης, αριθμός αυξημένος κατά 60% συγκριτικά με το 2023.

Η ισπανική κυβέρνηση προσφέρει κίνητρα

Προς το παρόν, υπάρχουν 150.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους ισπανικούς δρόμους καθώς και 225.000 υβριδικά οχήματα. Η κορυφαία πόλη, η Μαδρίτη, κερδίζει την πρωτιά για τα περισσότερα EV με 40.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ακολουθούμενη από την Καταλονία (30.000), την Ανδαλουσία (20.000) και τη Βαλένθια (15.000). Αυτές οι διαφορές αντικατοπτρίζουν τις διακριτές πολιτικές στις περιφερειακές περιοχές, οι οποίες επηρεάζουν τα ποσοστά υιοθέτησης.

Σε εθνικό επίπεδο, υπήρξαν κίνητρα και φορολογικά πλεονεκτήματα που προσφέρονται από την κυβέρνηση για την ενθάρρυνση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένου του Plan Moves.

Ενώ η Ισπανία υστερεί σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, υπάρχει αισιοδοξία ότι οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες, η καλύτερη δημόσια εκπαίδευση και η αυξημένη ευαισθητοποίηση για τα περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη θα συμβάλουν στην αλλαγή.

Καθώς αυτές οι προσπάθειες συνεχίζονται, η ελπίδα είναι ότι περισσότεροι Ισπανοί θα αγκαλιάσουν τις φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές, βοηθώντας τη χώρα να μεταβεί σε ένα πιο πράσινο μέλλον σε εναρμόνιση με τις παγκόσμιες τάσεις.

Σχετικά Άρθρα