MENU

«Χτίζει» ισχυρό χαρτοφυλάκιο και αυξάνει τα οικονομικά της μεγέθη η Lamda Marinas

Η θυγατρική της Lamda Development αποκτά υπό τον έλεγχο της και τρίτη μαρίνα, αυτή της Κέρκυρας, επενδύοντας περισσότερα από 50 εκατ. ευρώ για την αναβάθμισή της

Μετά τη Μαρίνα Φλοίσβου και τη Μαρίνα Αγίου Κοσμά στο χαρτοφυλάκιο της Lamda Marinas που αποτελεί θυγατρική του ομίλου Lamda Development, αναμένεται να ενταχθεί σύντομα και η Μαρίνα μεγάλων σκαφών στην Κέρκυρα, για την οποία πλειοδότησε στο σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.

Με βάση τη σύμβαση προβλέπεται η 40ετής παραχώρηση και εκμετάλλευση της εν λόγω Μαρίνας για την οποία η Lamda Marinas έχει ήδη δημιουργήσει τη σχετική εταιρεία ειδικού σκοπού με την επωνυμία Lamda Corfu Marina.

Η εταιρία συστάθηκε στις 3 Νοεμβρίου 2023, αποτελεί 100% θυγατρική της Lamda Marinas Investments S.M.S.A. (100% θυγατρική του ομίλου Lamda Development) και βασικός σκοπός της είναι η ανάπτυξη και αξιοποίηση της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης του Τουριστικού Λιμένα της Κέρκυρας που θα πραγματοποιηθεί με εκτέλεση εξειδικευμένων λιμενικών εργασιών, έργων αναβάθμισης υποδομών και εγκαταστάσεων του θαλάσσιου και χερσαίου χώρου και έργων ανάπτυξης και αξιοποίησης της χερσαίας ζώνης καθώς και η εκμετάλλευση αυτών.

Το συνολικό τίμημα που θα καταβάλει η εταιρεία στο ΤΑΙΠΕΔ για την περίοδο 40 ετών θα ξεπεράσει τα 89 εκατ. ευρώ, ενώ η επένδυση για την κατασκευή του έργου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 50 εκατ. ευρώ.

Ως προς το έργο, σύμφωνα με την ισχύουσα χωροθέτηση, περιλαμβάνεται η κατασκευή μαρίνας υψηλών προδιαγραφών 98 θέσεων, με χωρητικότητα σκαφών μήκους από 30 έως 140 μέτρα (mega yaghts) και χερσαίες αναπτύξεις οικοδομήσιμης επιφάνειας έως 7.800 τ.μ., με χρήσεις εμπορικών καταστημάτων, εστίασης, ξενοδοχείων και γραφείων. Η χερσαία ζώνη περιλαμβάνει, επίσης, εκτεταμένους χώρους πρασίνου και πεζοδρόμων, αθλητικές εγκαταστάσεις και χώρους στάθμευσης.

Το οριστικό master plan του έργου θα ολοκληρωθεί κατά τη φάση σχεδιασμού και θα είναι προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της αγοράς.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της διοίκησης της εταιρείας, εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία της σύμβασης Παραχώρησης έως τις αρχές του 2025, η Μαρίνα Κέρκυρας θα μπορούσε να τεθεί σε εμπορική λειτουργία στο τέλος του 2027.

Αυξανόμενα έσοδα και κέρδη

Σε ότι αφορά το αποτύπωμα του τομέα των Μαρινών της Lamda Marinas για το 2023, τα λειτουργικά κέρδη της Μαρίνας Φλοίσβου αυξήθηκαν κατά 5% έναντι του 2022 στα 14 εκατ. ευρώ, ενώ της Μαρίνας Αγ. Κοσμά (Ελληνικό) αυξήθηκαν κατά 11% στα 5 εκατ. ευρώ, επίδοση που προοιωνίζεται πολλαπλάσια οφέλη όταν ολοκληρωθούν οι επενδύσεις αλλά και τεθούν σε λειτουργία του επιμέρους projects στο παραλιακό μέτωπο.

Η βελτίωση το 2023 προέρχεται κυρίως λόγω της αύξησης των ετήσιων (μόνιμων) συμβάσεων ελλιμενισμού, βάσει της νέας τιμολογιακής πολιτικής, οι οποίες εξακολουθούν να ανέρχονται στο 100% της συνολικής χωρητικότητας.

Η ανάπτυξη συνεχίστηκε και στο πρώτο εξάμηνο του 2024 με τα συνολικά έσοδα να ανέρχονται σε 15,4 εκατ. ευρώ στα 15,4 εκατ. ευρώ (αύξηση 13% έναντι του πρώτου εξαμήνου του 2023), ενώ τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν κατά 9% έναντι του αντίστοιχου εξαμήνου του 2023 στα 9,8 εκατ. ευρώ.

Η εν λόγω σημαντική επίδοση αποδίδεται κυρίως στη σταθερή προτίμηση των πελατών στις δύο mega yacht Μαρίνες (και οι δύο Μαρίνες καταγράφουν 100% πληρότητα στις μόνιμες θέσεις ελλιμενισμού) και στις ετήσιες συμβατικές αυξήσεις στα τέλη ελλιμενισμού.

Τα υψηλότερα έσοδα από τα διερχόμενα σκάφη αναψυχής, λόγω της αύξησης των αφίξεων τουριστών στην Αθήνα, συνέβαλαν επίσης στη βελτιωμένη επίδοση των Μαρινών.

Σχετικά Άρθρα