Ελάχιστες εβδομάδες απέχουν πριν από την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης σε εμπορική λειτουργία, σύμφωνα με τα όσα είπε μεταξύ άλλων ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος σε πρόσφατη συνέντευξή του.
Για το μεγάλο έργο, ο ίδιος αναφέρθηκε στις ιδιαιτερότητές του, τονίζοντας ότι για τη λειτουργία του, απαιτείται να ληφθούν υπόψη πολλές παράμετροι. «Και βέβαια, η λειτουργία του δεν εξαρτάται μόνο από την Ελληνικό Μετρό Α.Ε. την οποία εποπτεύω ως αρμόδιος για τις υποδομές Υφυπουργός, αλλά και από άλλες μονάδες του Υπουργείου που ανήκουν στον κλάδο των μεταφορών, όπως ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης» τόνισε.
Στη συνέντευξη, ο Υφυπουργός Υποδομών υπογραμμίζει το γεγονός πως «το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, επί διακυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, πέτυχε να έχει στην Θεσσαλονίκη μία εξαιρετική εταιρεία λειτουργίας του Μετρό, την ιταλογαλλική THEMA, η οποία κουβαλάει μια πολύ μεγάλη εμπειρία λειτουργίας Μετρό, τόσο στο Μιλάνο, όσο και στην Κοπεγχάγη», ενώ εκφράζει την βεβαιότητα πως «η ποιότητα των υπηρεσιών, πάντα με επίκεντρο την ασφάλεια των επιβατών, θα είναι μοναδική».
Οι προετοιμασίες για το εισιτήριο
Ένα υπερσύγχρονο σύστημα έκδοσης και διαχείρισης εισιτηρίων έχει ήδη εγκατασταθεί και βρίσκεται στο τελικό στάδιο δοκιμών στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ώστε να είναι απολύτως λειτουργικό την 30η Νοεμβρίου, δηλαδή την ημέρα που το έργο θα παραδοθεί για να τεθεί σε εμπορική λειτουργία.
Την προμήθεια του εξοπλισμού και την ανάπτυξη του λογισμικού υλοποίησε για λογαριασμό της ΑΚΤΩΡ, η αμερικανική εταιρία Conduent, η οποία αποτελεί κορυφαίο πάροχο αυτοματοποιημένων λύσεων «έξυπνης» κινητικότητας και δραστηριοποιείται για περισσότερα από 50 χρόνια, σε περισσότερες από 20 χώρες, με τα συστήματα κομίστρου της να χρησιμοποιούνται σε περισσότερα από 400 δίκτυα δημόσιας συγκοινωνίας ανά τον κόσμο.
Το σύστημα κομίστρου που εγκαταστάθηκε στο Μετρό Θεσσαλονίκης και αποτελούσε συμβατική υποχρέωση της ΑΚΤΩΡ στο πλαίσιο κατασκευής του Μετρό, πέρα από την έκδοση προσωποποιημένων καρτών και επαναφορτιζόμενων χάρτινων εισιτηρίων, έχει τεράστιες δυνατότητες επεκτασιμότητας, ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε συγκοινωνιακής αρχής.