Την επίλυση του προβλήματος στα δρομολόγια που συνδέουν τα νησιά των Κυκλάδων, ειδικά τους χειμερινούς μήνες, το οποίο δυσκολεύει τόσο την εξυπηρέτηση των μόνιμων κατοίκων, όσο και τη μεταφορά των προϊόντων και των αγαθών, ζητά με επιστολή του στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής το Επιμελητήριο Κυκλαδων.
Στην επιστολή που υπογράφει ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Γιάννης Ρούσσος, αναφέρεται ότι «το τελευταίο διάστημα οι Κυκλάδες έχουν μείνει – για άλλη μία φορά – με ένα μόνο πλοίο στις άγονες γραμμές. Το Επιμελητήριο Κυκλάδων δέχεται μεγάλη πίεση τόσο από τους κατοίκους των μικρών νησιών που εξυπηρετούνται σε μεγαλύτερο βαθμό από τις συγκεκριμένες γραμμές, όσο και από τους επιχειρηματίες που έχουν την ανάγκη μεταφοράς προϊόντων και υπηρεσιών, όπως είδη διατροφής και οπωροκηπευτικά».
Διαχρονικά, τονίζεται στην επιστολή, πάγια θέση του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, την οποία εκφράζει σταθερά προς όλες ανεξαιρέτως τις κυβερνήσεις, είναι ότι πρέπει να υπάρξει ανασχεδιασμός και εξορθολογισμός των δρομολογίων της ενδοκυκλαδικής σύνδεσης, με πλοία αξιόπλοα που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις που ορίζει η εποχή μας, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των κατοίκων και των επιχειρήσεων.
«Από όποια θέση κι αν βρίσκεται ο καθένας μας, συνεχίζει η επιστολή, δεν μπορούμε να αφήσουμε την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί να συνεχίζεται, είτε αποδεχόμενοι την έλλειψη του ενός από τα δύο πλοία, είτε η μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων να γίνεται με πλοία όχι κατάλληλα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, εκτός των άλλων, ταξίδια ανάμεσα σε νησιά που είναι γεωγραφικά πολύ κοντά, να ξεπερνούν πολλές φορές τις 10 ώρες εξαιτίας της προσέγγισης σε πολλά λιμάνια».
Το επιμελητήριο υπενθυμίζει ότι ασχολείται διαχρονικά με το θέμα της ενδοκυκλαδικής σύνδεσης, και τελευταία πιο συστηματικά μέσα από τη συμμετοχή στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) εκπροσωπώντας τα επιμελητήρια της χώρας και καλεί την κυβέρνηση «να αντιληφθεί τη δυσκολία της κατάστασης και να κινηθεί άμεσα προς την επίλυση του προβλήματος σε τρεις άξονες:
Α) ‘Αμεση κάλυψη της μίας από τις δύο άγονες γραμμές που προβλέπεται.
Β) Αύξηση των διαθέσιμων οικονομικών πόρων για τις ενδοκυκλαδικές συνδέσεις.
Γ) Εκκίνηση των διαδικασιών για ριζικό ανασχεδιασμό των δρομολογίων με πλοία αξιόπλοα που θα μειώσουν τις ανισότητες που αντιμετωπίζουν τα νησιά και σε αυτόν τον τομέα».