MENU

Με ισόπεδες διαβάσεις θα προχωρήσει η υλοποίηση του Προαστιακού Λουτρακίου, ώστε να λειτουργήσει τέλη 2025

Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε την ολοκλήρωση του έργου το 2020

Για τα τέλη του 2025 μετατίθεται πλέον η ολοκλήρωση του έργου του Προαστιακού Λουτρακίου, το οποίο έχει μπει στον έκτο χρόνο υλοποίησης χωρίς όμως να έχει αποσαφηνιστεί ακόμα από την ΕΡΓΟΣΕ το οριστικό χρονοδιάγραμμα για την αποπεράτωσή του.

Ταυτόχρονα φαίνεται πως τα διαρκή εμπόδια για την ολοκλήρωση του έργου οδηγούν στην υιοθέτηση… παραδοσιακών λύσεων, όπως η δημιουργία ισόπεδων διαβάσεων προκειμένου να μπορέσει να μπει ένα τέλος σε ένα σύγχρονο … γεφύρι της Άρτας, του οποίου το αρχικό διάγραμμα ολοκλήρωσης ήταν το 2020.

Η λύση των ισόπεδων διαβάσεων, η οποία όμως θα μειώσει την ταχύτητα των συρμών, είναι αυτή που προκρίνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως ανακοίνωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργου Ψυχογιού.

«Το τυπικό χρονοδιάγραμμα παραμένει αυτό το οποίο ήταν εξαρχής, 31/12/2024, αυτό που ισχύει και σήμερα. Στην πραγματικότητα, με τις ισόπεδες διαβάσεις, τις οποίες θα τοποθετήσουμε – που σας λέω ότι δεν είναι η βέλτιστη λύση, είναι μια κατ’ οικονομία λύση, μια λύση που δεν μου αρέσει, διότι δεν είναι καθόλου ωραίο ο προαστιακός εκεί να πηγαίνει με πολύ αργές ταχύτητες και να ανεβοκατεβαίνουν ισόπεδες διαβάσεις – το έργο θα είναι εφικτό και ορατό να τελειώσει στα τέλη του 2025», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ταχιάος.

Υπενθυμίζεται ότι το βασικό έργο, το οποίο έχει αναλάβει η ΜΕΤΚΑ, έχει προϋπολογισμό ύψους 9,46 εκατ. ευρώ πλέον Φ.Π.Α. και περιλαμβάνει τη μετατροπή της υφιστάμενης μονής Μετρικής γραμμής Ισθμού – Λουτρακίου μήκους 6,4 χλμ σε Κανονικού Εύρους Ηλεκτροκινούμενη και την τελική σύνδεσή της, στην περιοχή του Ισθμού, με την υπάρχουσα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που λειτουργεί μεταξύ Κιάτου – Κορίνθου – Αεροδρομίου.

Παράλληλα προβλέπονται:

  • Δευτερεύουσα σιδηροδρομική γραμμή κανονικού εύρους, μήκους περίπου 0,45 χλμ. παράλληλα με την κύρια μελετώμενη γραμμή Ισθμού – Λουτρακίου, για την εξυπηρέτηση των αναγκών κυκλοφορίας των συρμών
  • Ηλεκτροκίνηση της νέας γραμμής με μονοσύρματη ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, με εναέρια γραμμή επαφής
  • Ανακαίνιση των κτιριακών εγκαταστάσεων του Σ.Σ. Ισθμού και βελτίωση του περιβάλλοντος χώρου με δημιουργία υπαίθριου, περιφραγμένου και φωτιζόμενου χώρου στάθμευσης
  • Η κατασκευή αποβαθρών στον Σταθμό Ισθμού και στις Στάσεις Καζίνο (Μηχανικού) και Λουτρακίου
  • Τοποθέτηση σύγχρονων Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων σε όλες τις υφιστάμενες εγκεκριμένες αφύλακτες ή φυλασσόμενες ισόπεδες διαβάσεις καθώς και στις ισόπεδες διασταυρώσεις που θα προκύψουν από την εφαρμογή του ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας.

Επίσης με την 1η Συμπληρωματική Σύμβαση Εργασιών θα κατασκευαστούν τα παρακάτω έργα:

  • Έργα αντιστήριξης και υδραυλικά έργα στην περιοχή του Ισθμού
  • Υδραυλικά έργα εντός του αστικού ιστού, πρόσθετοι τοίχοι αντιστήριξης καθώς και κατασκευές στις εισόδους των σιδηροδρομικών σταθμών Λουτρακίου, Καζίνο και Ισθμού και κατασκευή τμήματος του τεχνικού του ρέματος Κατουνίστρα
  • Πρόσθετες εργασίες στο υφιστάμενο σύστημα εποπτικού ελέγχου και απόκτησης δεδομένων ηλεκτροκίνησης στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης Κορίνθου
  • Πρόσθετες εργασίες εξοπλισμού παρακολούθησης και τηλεχειρισμού των ΑΣΙΔ (κλειστό σύστημα τηλεόρασης (CCTV), απομακρυσμένη αρχικοποίηση μετρητών αξόνων.

Η σύμβαση για το έργο υπεγράφη το 2019, αλλά έως σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί και οι εργασίες είχαν φτάσει το περασμένο καλοκαίρι περίπου στο 50%, παρά το γεγονός ότι έχουμε εισέλθει στον έκτο χρόνο από την υπογραφή της σύμβασης και πρόκειται για ένα έργο που θα εξυπηρετήσει 22.000 δημότες και περί τους 100.000 παραθεριστές της περιοχής.

Με εγγενείς αδυναμίες η δημοπράτηση του έργου

Για δημοπράτηση ενός εντελώς ανώριμου έργου σε πρώτη φάση, έκανε λόγο ο κ. Ταχιάος επιχειρώντας να αιτιολογήσει τις συνεχείς καθυστερήσεις ενός έργου με σχετικά μικρό κόστος, το οποίο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.

Όπως εξήγησε ο υφυπουργός, το έργο διατρέχει μια εντός σχεδίου περιοχή, για την οποία όμως δεν έχει υλοποιηθεί σχέδιο πόλης: «Έχουν γίνει εντάξεις, υπάρχουν πράξεις τακτοποίησης, υπάρχουν πράξεις αναλογισμού και αυτές δεν έχουν εφαρμοστεί. Αν δεν κάνω λάθος, υπάρχει και μία επέκταση η οποία έχει γίνει με τον ν. 1337, αλλά βεβαίως δεν έχει κυρωθεί η πράξη εφαρμογής».

Ανέφερε ότι πρόκειται για «έργο δύσκολο», που αφορά έναν σύγχρονο προαστιακό με καινούργια τρένα, τα οποία έχουν απαιτήσεις μεγαλύτερων ταχυτήτων και μεγαλύτερο όγκο από τα παλαιότερα. «Πρέπει να περνάνε μπροστά από ιδιοκτησίες και εντός σχεδίου και εκτός σχεδίου και όπου δεν υπήρχε καμία πρόβλεψη μέχρι σήμερα για το πώς θα διαχειριστούμε τις κάθετες, τις εγκάρσιες προς τη γραμμή προσβάσεις και την επικοινωνία με την υπόλοιπη πόλη του Λουτρακίου ή με το οδικό δίκτυο το οποίο βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλεως».

Πλέον η λύση που αποφασίστηκε αφορά την τοποθέτηση ισόπεδων διαβάσεων, οι οποίες ωστόσο δεν έχουν αγοραστεί ακόμα, καθώς σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, δεν προβλέπονταν στην αρχική μελέτη, η οποία απαιτεί τροποποίηση.

«Δεν θα φτάσουμε στο αποτέλεσμα αυτού του έργου, στο οποίο θέλαμε να φτάσουμε, ακριβώς γιατί πρόκειται για ένα έργο το οποίο σχεδιάστηκε και δημοπρατήθηκε με εγγενείς αδυναμίες», υπογράμμισε.

Αναφερόμενος στη διαβούλευση που είχε προηγηθεί το 2019, ο κ. Ταχιάος απευθυνόμενος στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, τόνισε ότι αυτή «έγινε με τον δικό σας τρόπο τις τελευταίες μέρες της Πομπηίας» προσθέτοντας πως αφορούσε ένα έργο το οποίο σχεδιάστηκε και δημοπρατήθηκε «με σαφώς προεκλογικό σκοπό, δεν υπήρχε άλλος λόγος να δημοπρατηθεί ένα τόσο ανώριμο έργο», για το οποίο δεν είχαν γίνει οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις ώστε «να μην έρχεται αύριο μία ανάδοχος εταιρεία και να σου θέτει συνέχεια αιτήματα θετικών ζημιών, για να μην καθυστερεί το έργο και να μην χρειάζονται παρατάσεις».

Ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε στη δυσκολία των απαλλοτριώσεων, σημειώνοντας πως έχει δοθεί εντολή στην ΕΡΓΟΣΕ να προχωρήσει στην απαλλοτρίωση μιας ζώνης ώστε να εξασφαλιστεί ο απαραίτητος παράπλευρος δρόμος.

Όσο για την εντός σχεδίου, είπε ότι για να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις είναι να κυρωθεί η πράξη εφαρμογής: «Δεν κυρώνεται η πράξη εφαρμογής και δεν κυρώνεται η πράξη εφαρμογής γιατί ο δήμος δεν θέλει να αναλάβει την υποχρέωση να πρέπει να καταβάλλει αποζημιώσεις στους παρόδιους, σε αυτούς οι οποίοι πρέπει να αποζημιωθούν για τη διέλευση του σιδηροδρόμου».

Σχετικά Άρθρα