Την αποχώρησή της μέχρι τα τέλη του 2024 από την εταιρία παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος προωθεί η γερμανική Hochtief, διαπραγματευόμενη με τους άλλους τέσσερις μετόχους τη διάθεση του ποσοστού που αυτή κατέχει.
Μάλιστα, το πιθανότερο είναι το 17% που ελέγχει σήμερα στην εταιρία η Hochtief να μοιραστεί αναλογικά μεταξύ της Vinci Concessions (κατέχει το 29,9%), της Άβαξ Παραχωρήσεις (ελέγχει το 19,1%) και των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Άκτωρ Παραχωρήσεις που συμμετέχουν με 17% η καθεμία.
Υπενθυμίζεται πως ο γερμανικός κατασκευαστικός όμιλος συμμετείχε ενεργά στα μεγάλα έργα υποδομής της χώρας κατά τη δεκαετία του 2000, ωστόσο σταδιακά αποχώρησε από τις συμβάσεις παραχώρησης που είχε συνάψει, η βασικότερη εκ των οποίων αφορούσε το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» όπου συμμετείχε με ποσοστό 40%.
Σήμερα, εκτός των μετοχών που κατέχει στην εταιρία της Ολυμπία Οδού, η Hochtief συμμετέχει μετοχικά και στο έργο παραχώρησης του οδικού άξονα Μαλιακός – Κλειδί του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ. Στο εν λόγω έργο που διαχειρίζεται η εταιρία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η Hochtief ελέγχει το 38,9%, ενώ τα υπόλοιπα μερίδια μοιράζονται οι εταιρίες Άβαξ (23,6%), Άκτωρ Παραχωρήσεις (22,2%) και Vinci (15,3%). Δεδομένης της στρατηγικής που ακολουθεί ο γερμανικός όμιλος, δεν αποκλείεται να κινηθεί ανάλογα και στην συγκριμένη περίπτωση σε μεταγενέστερο χρόνο.
Σε ότι αφορά στην Ολυμπία Οδό, πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου, της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και της Ηπείρου. Συνδέει τρεις Περιφέρειες, αυτές της Αττικής, της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας, καθώς επίσης την πρωτεύουσα της χώρας με τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη που είναι το λιμάνι της Πάτρας.
Σε εξέλιξη η κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος
Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος, τμήμα που αρχικά ήταν ενταγμένο στην παραχώρηση (μαζί επίσης και με το τμήμα Πύργος – Τσακώνα) αλλά λόγω της κρίσης και της έλλειψης ικανής χρηματοδότησης δεν προχώρησε.
Με την επαναφορά του συγκεκριμένου τμήματος στο έργο παραχώρησης της Ολυμπία Οδού, το ποσοστό υλοποίησης του οποίου έχει ξεπεράσει το 60%, ο οδικός άξονας γίνεται πλέον ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στη χώρα, με συνολικό μήκος 277 χιλιόμετρα.
Η αποχώρηση της Hochtief από το έργο της Ολυμπίας Οδού κάθε άλλο παρά θα επηρεάσει τόσο τη διαχείριση όσο και την μελλοντική επέκταση του αυτοκινητοδρόμου (στο τμήμα Πύργος – Τσακώνα που πιθανότατα θα κατασκευαστεί μόλις εξασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση), καθώς οι μέτοχοι της εταιρίας δίνουν μεγάλη βαρύτητα στα έργα παραχώρησης επιδιώκοντας να ενισχύσουν περαιτέρω τη θέση του σ’ αυτά.
Πάντως, ο όμιλος Hochtief – αν και περιορίζει σταθερά την παρουσία του στην ελληνική κατασκευαστική αγορά – παραμένει εντούτοις ένας από τους μεγάλους οίκους σε παγκόσμιο επίπεδο σε ότι αφορά στα έργα υποδομής με επίκεντρο την Ευρώπη, την Αυστραλία και τη Βόρειο Αμερική, απασχολώντας περισσότερους από 41.500 υπαλλήλους.
Σημειώνεται, τέλος, πως στο πρώτο εξάμηνο του 2024 πέτυχε αύξηση στα καθαρά κέρδη της τάξεως του 11% με αποτέλεσμα αυτά να ανέλθουν στα 301 εκατ. ευρώ. Επιπλέον οι προβλέψεις για το οικονομικό έτος 2024 κάνουν λόγο για κέρδη της τάξεως των 560 – 610 εκατ. ευρώ.