MENU

«Πατάνε γκάζι» και αναβαθμίζονται οι οδικές συνδέσεις της χώρας

Πως προχωρούν παλιά και νέα έργα αυτοκινητοδρόμων

Η έξοδος από την υπερδεκαετή κρίση, αλλά και οι δημοπρατήσεις της νέας δεκαετίας του 2020 συνθέτουν το σκηνικό των έργων που υλοποιούνται το τελευταίο διάστημα στη χώρα.

Δεν είναι εξάλλου τυχαία η κυβερνητική κινητοποίηση ανάδειξης της προόδου τους με επί τόπου επισκέψεις τόσο της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (του υπουργού κ. Χ. Σταϊκούρα και του υφυπουργού κ. Ν. Ταχιάου), όσο και του ίδιου του πρωθυπουργού.

Η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία από τον όμιλο Μυτιληναίος σε χρόνο μάλιστα πριν την εκπνοή της συμβατικής υποχρέωσης αποδεικνύει τη δυναμική ενός οδικού έργου που σερνόταν από το 2010.

Αντίστοιχα, προχωρά ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, έργο που στο παρελθόν «σαλαμοποιήθηκε», ενώ πλέον μετά τις νέες δημοπρατήσεις παρουσιάζει ορατή πρόοδο στο 30% κατά μέσο όρο και εκτιμάται ότι θα παραδοθεί εντός χρονοδιαγράμματος εντός του 2025 από τους αναδόχους (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, ΆΚΤΩΡ).

Μέχρι το τέλος του α’ εξαμήνου του 2024 αναμένεται και η ολοκλήρωση του νότιου τμήματος του Ε65 από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ πρόοδος σημειώνεται και στο βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου, όπου ήδη έχει ολοκληρωθεί το 40%. Έτσι προχωρά και υλοποιείται ένα έργο που έμεινε παγωμένο την προηγούμενη δεκαετία λόγω έλλειψης πόρων.

Αυτοκινητόδρομος – κόμβος

Από την άλλη πλευρά πριν το τέλος του 2023 εγκαινιάστηκαν τα έργα του οδικού άξονα Μπράλος – Άμφισσα, με ανάδοχο την κατασκευαστική ΑΒΑΞ, τμήμα που αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο και η υλοποίησή του ανοίγει τον δρόμο για τη μελλοντική ολοκλήρωση και των άλλων τμημάτων που χρήζουν αναβάθμισης. Ο διαγώνιος άξονας ενώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης και τον Ε65 (Λαμία-Καρδίτσα-Εγνατία), με την Ιόνια Οδό (Αντίρριο – Ιωάννινα), την Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και κατ’ επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Πάτρα – Πύργος). Το έργο αφορά στη μελέτη και κατασκευή υποτμημάτων του οδικού τμήματος Μπράλος – Άμφισσα του άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, ο οποίος αποτελεί μέρος του Αναλυτικού Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

Επίσης, μέσα στο α’ εξάμηνο του 2024 αναμένεται η έναρξη εργασιών για την Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών με ανάδοχο την ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίος. Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 210 εκατ. ευρώ (169,35 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Το έργο αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ 2021 – 2027.

Επίσης σε φάση εκκίνησης βρίσκεται το τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη –Άγιος Νικόλαος με ανάδοχο την Άκτωρ, ενώ μέσα στην άνοιξη του 2024 αναμένεται να ξεκινήσουν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργασίες κατασκευής του δεύτερου από τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ, το κομμάτι Χερσόνησος – Νεάπολη. Το έργο, η σύμβαση του οποίου υπεγράφη το περασμένο Απρίλιο με το ανάδοχο σχήμα ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – Intrakat, είναι μήκους 22,5 χλμ.

Σχετικά Άρθρα