MENU

Ποιες πόλεις της Ευρώπης έχουν το λιγότερο ασφαλές οδικό δίκτυο – Η θέση της Αθήνας

Σύμφωνα με τον ετήσιο Δείκτη Αστικής Οδικής Ασφάλειας της Cyclomedia

Πάνω από το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων (27%) δεν αισθάνεται ασφάλεια όταν οδηγεί στους δρόμους της πόλης του, σύμφωνα με τον ετήσιο Δείκτη Αστικής Οδικής Ασφάλειας της Cyclomedia.

Η χειρότερη της κατηγορίας είναι η Αθήνα, όπου μόνο το 32% των κατοίκων νιώθει ασφάλεια. Η Ρώμη (40%) και το Μιλάνο (46%) έχουν επίσης χαμηλή βαθμολογία. Το υψηλότερο ποσοστό πέτυχε το Ταλίν (Εσθονία), όπου το 88% των κατοίκων αισθάνεται ασφαλές όταν κυκλοφορεί στο οδικό δίκτυό του. Στη δεύτερη και τρίτη θέση βρίσκονται η Σαραγόσα στην Ισπανία (86%) και το Ελσίνκι στη Φινλανδία (86%).

Ειδικότερα στο Βέλγιο το 34% των κατοίκων των Βρυξελλών δεν αισθάνονται ασφαλείς στην κυκλοφορία στην πόλη τους, στην Αμβέρσα αυτό ανέρχεται στο 35% και στη Ναμούρ στο 29%.

Σχεδόν οι μισοί από τους κατοίκους της Αμβέρσας (47%) και των Βρυξελλών (46%) θα συμβούλευαν τους υπολοίπους να μην ζουν στη δική τους πόλη λόγω της κυκλοφοριακής κατάστασης.

Περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους (51%) πιστεύουν ότι οι δρόμοι στην πόλη τους είναι ακατάλληλοι και επικίνδυνοι. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Ρώμη (82%), η Αθήνα (81%) και το Μιλάνο (67%) για άλλη μια φορά βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των πόλεων με τους χειρότερους δρόμους σύμφωνα με τους κατοίκους τους.

«Πολίτες, κυβερνήσεις και εταιρείες πρέπει να συνεργαστούν για να βρουν τον σωστό συνδυασμό καινοτόμων λύσεων και οικοσυστημάτων για να μπορέσουν να εφαρμόσουν και να επιβάλουν μια πολιτική που βασίζεται περισσότερο στα δεδομένα», τόνισε ο Bart Verbeeck, διευθυντής πωλήσεων της Cyclomedia.

«Όλα τα είδη έξυπνων φωτεινών σηματοδοτών, οδικού φωτισμού, κάμερες και αισθητήρες καθιστούν δυνατή την πραγματοποίηση αναλύσεων δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και ως εκ τούτου τον ταχύτερο εντοπισμό προβλημάτων και παραβιάσεων», πρόσθεσε, καταλήγοντας ότι «η κοινή χρήση των σωστών πληροφοριών δεδομένων μεταξύ διαφορετικών κυβερνητικών ιδρυμάτων και υπηρεσιών είναι απαραίτητη για τον συντονισμό των διαδικασιών και των μέτρων.»

Η ευθύνη των αρχών

Περίπου το 44% των Ευρωπαίων πιστεύει ότι οι αρχές δεν κάνουν αρκετά. Όπως αναφέρει, βελτιώσεις μπορούν να επιτευχθούν με καλύτερους διαχωρισμούς μεταξύ διαφορετικών τύπων δρόμων (55%), βελτιωμένους ποδηλατόδρομους (34%) και καθαρότερες διασταυρώσεις (32%).

Στο Βέλγιο, οι κάτοικοι της Αμβέρσας υποστηρίζουν το ίδιο, ενώ οι κάτοικοι των Βρυξελλών προσθέτουν καλύτερη οδική σήμανση στη λίστα τους. Ακόμη και στην ποδηλατική πόλη του Άμστερνταμ, οι μισοί (51%) των κατοίκων πιστεύουν ότι οι ποδηλατόδρομοι θα μπορούσαν να είναι καλύτεροι.

Περισσότεροι από έξι στους δέκα Ευρωπαίους (62%) πιστεύουν ότι είναι καλή ιδέα να μειωθεί η μέγιστη ταχύτητα στα κέντρα των πόλεων κατά 30 χιλιόμετρα την ώρα. Στις Βρυξέλλες και την Αμβέρσα, ωστόσο, σχεδόν τέσσερις στους δέκα (39%) πιστεύουν ότι αυτό δεν είναι απαραίτητο. Τέλος, το 83% των Ευρωπαίων υποστηρίζει τη μηδενική ανοχή για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Σημειώνεται ότι η έρευνα διεξήχθη το 2024 σε δείγμα 11.982 συμμετεχόντων από 39 ευρωπαϊκές πόλεις.

Σχετικά Άρθρα