Ένα νέο τρένο υψηλής ταχύτητας πρόκειται να συνδέσει τη Βαρκελώνη με τη Μάλαγα της Ισπανίας σε λιγότερο από έξι ώρες, φιλοδοξώντας να κάνει τα βιώσιμα ταξίδια φθηνότερα και ταχύτερα.
Ξεκινώντας αυτό το χειμώνα, η διαδρομή βορρά-νότου είναι μια επέκταση της γραμμής της Βαρκελώνης Iryo στη Σεβίλλη, η οποία έκανε το ντεμπούτο της τον περασμένο Δεκέμβριο.
Η νέα υπηρεσία από τον ιδιωτικό σιδηροδρομικό φορέα χαμηλού κόστους θα ανταγωνιστεί την υπάρχουσα κορυφαία υπηρεσία AVE της Renfe, επεκτείνοντας το χρονοδιάγραμμα και μειώνοντας παράλληλα τις τιμές των εισιτηρίων.
Με τα τρένα που αναχωρούν καθημερινά, οι ταξιδιώτες μπορούν εύκολα να γνωρίσουν την αρχιτεκτονική του Γκαουντί της Βαρκελώνης και τις όμορφες παραλίες της νότιας ακτής της Μάλαγα σε ένα ταξίδι.
Πόσο θα κοστίσει
Τα εισιτήρια για τα τρένα Iryo’s Βαρκελώνη-Μαδρίτη έχουν ήδη πωληθεί, καθώς οι επιβάτες που θέλουν να ταξιδέψουν μεταξύ Καταλονίας και Ανδαλουσίας, εξοικονομούν χρήματα.
Για την ώρα, ξεκινούν από μόλις 24 ευρώ για ένα άτομο τον Δεκέμβριο. Ένα απευθείας τρένο σε παρόμοιες ημερομηνίες με την AVE κοστίζει σήμερα από 62 ευρώ.
Οι υπηρεσίες της AVE διαρκούν από έξι ώρες έως έξι ώρες και 45 λεπτά, ενώ της Iryo θα διαρκούν πέντε ώρες και 50 λεπτά.
Η νέα υπηρεσία βασίζεται σε μια πολλά υποσχόμενη τάση για βιώσιμα ταξίδια στην Ισπανία, ενώ η εμφάνιση των σιδηροδρομικών φορέων χαμηλού κόστους εντείνει τον ανταγωνισμό στην αγορά πιέζοντας προς τα κάτω τις τιμές.
Μαζί με εταιρείες όπως η γαλλική Ouigo και η ισπανική Avlo, η Iryo βοηθά τα τρένα να ανταγωνίζονται τις οικονομικές αεροπορικές πτήσεις.
Οι πτήσεις μετ’ επιστροφής μεταξύ των δύο πόλεων τον Δεκέμβριο είναι διαθέσιμες προς το παρόν με 42 ευρώ με τη Ryanair. Ωστόσο, αυτά περιλαμβάνουν μόνο μια τσάντα κάτω από το κάθισμα, με μια τσάντα καμπίνας με επιπλέον 6,60 ευρώ ή μια μεγάλη παραδοτέα τσάντα με 21 ευρώ ανά διαδρομή.
Ο βασικός ναύλος του Iryo περιλαμβάνει μια μικρή χειραποσκευή και μια βαλίτσα καμπίνας. Μεγάλες βαλίτσες μπορούν να προστεθούν με ευρώ ανά κατεύθυνση.
Πότε θα είναι διαθέσιμη η υπηρεσία
Η υπηρεσία Iryo ξεκινά στις 15 Δεκεμβρίου, με ένα ταξίδι την ημέρα προς κάθε κατεύθυνση.
Το τρένο αναχωρεί από τη Βαρκελώνη στις 11.50 π.μ., κάνει στάση στη Σαραγόσα της Μαδρίτης για 20 λεπτά και στην Κόρδοβα κατά τη διαδρομή. Στην αντίθετη κατεύθυνση, τα τρένα αναχωρούν από τη Μάλαγα στις 11.35 π.μ.
Τα εισιτήρια για το 2025 είναι ήδη προς πώληση, καθιστώντας εύκολο τον προγραμματισμό του ταξιδιού σας εκ των προτέρων.
Από την εμφάνισή της, τον Νοέμβριο του 2022, η Iryo έχει δημιουργήσει σιδηροδρομικές υπηρεσίες που συνδέουν το Αλμπαθέτε, το Αλικάντε, την Αντεκέρα, τη Βαρκελώνη, την Κουένκα, την Κόρδοβα, τη Μαδρίτη, τη Μάλαγα, τη Σεβίλλη, την Ταραγόνα, τη Βαλένθια και τη Σαραγόσα.
Ανταγωνισμός και στη γραμμή Μαδρίτη-Μούρθια
Η AVE αντιμετωπίζει επίσης ανταγωνισμό στη διαδρομή της Μούρθια-Μαδρίτη, η οποία ξεκίνησε στα τέλη του 2022, τερματίζοντας την «απομόνωση» της νοτιοανατολικής περιοχής.
Η γαλλική εταιρεία τρένων χαμηλού κόστους Ouigo ξεκίνησε μια υπηρεσία δύο φορές την ημέρα μεταξύ των δύο πόλεων στις 5 Σεπτεμβρίου, με εισιτήρια να κοστίζουν μόλις 9 ευρώ.
Με συνολικό χρόνο ταξιδιού δύο ώρες και 45 λεπτά, η υπηρεσία σταματά στο Elche στο Αλικάντε καθ’ οδόν.