MENU

Εκτενείς αναφορές στα διεθνή μέσα για τον τουριστικό φόρο στην κρουαζιέρα στην Ελλάδα

Μύκονος και Σαντορίνη στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος

“Talk of the town” στα διεθνή μέσα έχει γίνει η απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να προχωρήσει στην επιβολή έκτακτου τέλους ανά επιβάτη στα λιμάνια προορισμούς κρουαζιερόπλοιων. Το νέο τέλος, που θα ανέρχεται σε 20 ευρώ για τα λιμάνια της Μυκόνου και της Σαντορίνης, είναι σημαντικά υψηλότερο από τις αρχικές εκτιμήσεις.

Η απόφαση αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τη συνολική οικονομική διάρθρωση της κρουαζιέρας στην περιοχή, με την αγορά να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις.

Το Time Out κάνει ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα επισημαίνοντας ότι οι δύο προορισμοί, όπως πολλοί σε όλη την Ευρώπη, λυγίζουν από τον τεράστιο όγκο των επισκεπτών με αποτέλεσμα την επιβολή μέτρων για τη μείωση του αριθμού τους κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής.

Τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν, τονίζεται στο δημοσίευμα, θα διοχετευθούν σε επενδύσεις με στόχο την αναβάθμιση των υποδομών, ενώ εξετάζονται κανονισμοί για τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που φτάνουν ταυτόχρονα σε συγκεκριμένες τοποθεσίες.

Τα μέτρα δεν στοχεύουν μόνον στους τουρίστες. Την περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκε ότι το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος προωθεί νομοσχέδιο σχετικά με την απαγόρευση των οικοδομικών αδειών σε Μύκονο και Σαντορίνη για 1,5 χρόνο, έως ότου εγκριθεί ο πολεοδομικός σχεδιασμός, με στόχο να μπει φρένο στην οικοδομική δραστηριότητα και να ληφθεί υπόψη η φέρουσα ικανότητα των νησιών, καταλήγει το άρθρο.

Αναφορά γίνεται όμως και στις δηλώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Telegraph, όπου υπογράμμισε: «Η Ελλάδα δεν έχει διαρθρωτικό πρόβλημα υπερτουρισμού, ωστόσο, κάποιοι από τους προορισμούς της έχουν σημαντικό πρόβλημα κατά τη διάρκεια ορισμένων εβδομάδων ή μηνών του χρόνου, το οποίο πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Η κρουαζιέρα έχει επιβαρύνει τη Σαντορίνη και τη Μύκονο και γι’ αυτό προχωράμε σε παρεμβάσεις».

Σχετικά Άρθρα