MENU

Αυτοί οι δύο δημοφιλείς ευρωπαϊκοί προορισμοί θα ενωθούν σύντομα με τρένο

Υπό κατασκευή σιδηροδρομικό έργο 25 δισ. ευρώ

Την τιμητική τους φαίνεται ότι έχουν τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα στην Ευρώπη, καθώς ολοένα και περισσότερες υπηρεσίες τίθενται σε λειτουργία προκειμένου να συνδέσουν τις αγαπημένες πόλεις της γηραιάς ηπείρου.

Το πιο πρόσφατο αφορά σε δύο από τους πιο δημοφιλείς και συναρπαστικούς ευρωπαϊκούς προορισμούς, το Παρίσι και το Μιλάνο, φιλοδοξώντας να μειώσει τη διάρκεια του ταξιδιού ανάμεσα στις δύο πόλεις σε μόλις 4 ώρες.

Μια εντυπωσιακή διαδρομή μεταξύ της γαλλικής πρωτεύουσας και της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της Ιταλίας βρίσκεται υπό κατασκευή και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2032. Είναι γνωστή ως η γραμμή υψηλής ταχύτητας Τορίνο-Λυών και θα συνδέει τα υπάρχοντα ιταλικά και γαλλικά δίκτυα.

Η διαδρομή θα διασχίζει τις Άλπεις μέσω της νέας σήραγγας Mon d’Ambin Base Tunnel μήκους 56,8 χιλιομέτρων (που πρόκειται να γίνει η μεγαλύτερη στον κόσμο) και στόχος είναι να βελτιωθεί η μεταφορά τόσο των εμπορευμάτων όσο και των επιβατών ώστε να γίνουν τα ταξίδια πιο αποτελεσματικά.

Όταν ολοκληρωθεί, προβλέπεται η εμπορευματική κίνηση να πραγματοποιείται μέσω του σιδηροδρόμου και όχι μέσω του οδικού δικτύου, γεγονός που αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές CO2 και την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Επιπλέον, οι χρόνοι ταξιδιού των επιβατών μεταξύ Μιλάνου και Παρισιού με τρένο θα μειωθούν από επτά ώρες σε μόλις τέσσερις, ανοίγοντας τον δρόμο για περιορισμό των πτήσεων σε αυτή τη διαδρομή.

Πόσο θα κοστίσει το έργο

Ωστόσο, όλα αυτά τα πλεονεκτήματα δεν κοστίζουν φτηνά – το έργο εκτιμάται ότι κοστίζει 25 δισ. ευρώ. Η ΕΕ χρηματοδοτεί περίπου το 40%, αλλά θα μπορούσε να αυξήσει τη συνεισφορά της στο 55%.

Όπως με κάθε μεγάλο σιδηροδρομικό έργο που εκτείνεται σε μια τέτοια απόσταση, υπάρχουν αντιδράσεις. Η γαλλική πόλη Chimilin πρόκειται να χωριστεί από τον σιδηρόδρομο και αντιτίθεται στην ανάπτυξή του από το 1992, υποστηρίζοντας ότι το έργο θα μπορούσε να οδηγήσει σε οικονομική αβεβαιότητα την πόλη.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι αν και οι ευρύτερες σήραγγες σημαίνουν ότι τα επιβατικά τρένα θα μπορούν να φτάσουν περίπου 225 χλμ/ώρα, το έργο αυτό δεν πληροί τεχνικά τα κριτήρια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την “υψηλή ταχύτητα”, καθώς υπολείπεται περίπου 15 χλμ/ώρα.

Σχετικά Άρθρα