MENU

Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος για τους Κινέζους… ταξιτζήδες

Άδεις για 16.000 ταξί - ρομπότ έδωσε το Πεκίνο

Η απόφαση της Κίνας να ωθήσει τη χρήση ρομπότ-ταξί προκαλεί φόβους για τους κλασσικούς οδηγούς ότι θα χάσουν τη δουλειά τους, αλλά οι ειδικοί σπεύδουν να τους καθησυχάσουν.

Η Κίνα εξέδωσε 16.000 άδειες δοκιμών για αυτόνομα οχήματα και άνοιξε 32.000 χιλιόμετρα δημόσιων δοκιμαστικών δρόμων. Τον Ιούνιο, η κυβέρνηση έδωσε επίσης πράσινο φως σε εννέα εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BYD και Nio, για να αρχίσουν να δοκιμάζουν τεχνολογίες αυτοματοποιημένης οδήγησης υπό όρους σε ορισμένους δημόσιους δρόμους. Ο Έλον Μασκ θέλει να λάβει ρυθμιστική έγκριση για την τεχνολογία Full-Self-Driving της Tesla μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Ωστόσο, όλη αυτή η ενέργεια οδήγησε πολλούς Κινέζους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να λένε ότι η αυτόνομη οδήγηση πώς αρκετοί επαγγελματίες οδηγοί θα μείνουν χωρίς δουλειά. Η πλατφόρμα αυτοοδήγησης Apollo Go της Baidu διαθέτει περίπου 400 ρομπότ – ταξί που λειτουργούν στη Γουχάν – τη μεγαλύτερη επιχειρησιακή της περιοχή – και σχεδιάζει να τα αυξήσει σε 1.000 μέχρι το τέλος του έτους. Ο Robin Li, Διευθύνων Σύμβουλος της Baidu, είπε ότι το μερίδιο της εταιρείας στην αγορά της Wuhan είναι μόνο περίπου 1%.

Η υπηρεσία Apollo Go έγινε τόσο δημοφιλής που οι οδηγοί ταξί ζήτησαν από την αρχή μεταφορών της Γουχάν να περιορίσει τη χρήση της υπηρεσίας, σύμφωνα με αναφορές των ΜΜΕ. Ένας έλεγχος στην εφαρμογή Apollo Go έδειξε ότι μια 16λεπτη βόλτα με ρομπότ- ταξί στο νότιο προάστιο του προαστίου του Πεκίνου θα κόστιζε 10,36 γιουάν (1,46 δολάρια), περίπου το ήμισυ του ναύλου των 20 γιουάν που αναφέρονται από τις εφαρμογές μεταφοράς που μπορούν να καλέσουν ταξί.

Παρά τον καταιγισμό των πρωτοσέλιδων, οι ειδικοί λένε ότι η αυτόνομη κινητικότητα θα ωριμάσει σταδιακά. «Δεν θα χάσετε όλες τις δουλειές με μία κίνηση. Θα είναι μια αργή μεταβατική φάση περιοχή προς περιοχή, περιοχή προς περιοχή», δήλωσε ο Mohit Sharma, αναλυτής ερευνών στην Counterpoint Research.

Πρόσθεσε ότι οι κυβερνήσεις θα μπορούσαν να συνεργαστούν με εταιρείες ρομπότ – ταξί για να αλλάξουν τους οδηγούς σε άλλες θέσεις εργασίας, ενώ τα εκπαιδευτικά συστήματα μπορούν να εκπαιδεύσουν νέες γενιές για τις θέσεις εργασίας του μέλλοντος.

Σχετικά Άρθρα