Υπάρχουν πολλά πράγματα που οι υποψήφιοι για δουλειά μπορεί να κάνουν λάθος στο στάδιο της συνέντευξης.
Το να φτάσετε πολύ νωρίς στο γραφείο, να μην έχετε επαγγελματικό υπόβαθρο για εικονικές συνεντεύξεις και να μην γνωρίζετε την αποστολή του υποψήφιου εργοδότη σας θα μπορούσαν όλα να είναι πιθανές προκλήσεις για εσάς που δίνετε συνέντευξη για δουλειά.
Η Stacie Haller, επικεφαλής σύμβουλος σταδιοδρομίας του ResumeBuilder.com, επεσήμανε στο Business Insider προβλήματα που υπερβαίνουν τον τρόπο με τον οποίο ένας συνεντευξιαζόμενος μπορεί να μην ανταποκρίνεται θετικά στις ερωτήσεις.
Προτείνει να έχετε κατά νου ότι ένας υποψήφιος εργοδότης ενδιαφέρεται για το πώς μπορείτε να τον βοηθήσετε και θέλετε να το δείξετε σε όλη τη διαδικασία.
Ακολουθούν κάποια πράγματα που μπορεί να κάνετε λάθος στο στάδιο της συνέντευξης.
Δεν εστιάζετε στον υπεύθυνο
Μια ανάρτηση ιστολογίου στο Glassdoor ανέφερε ότι οι άνθρωποι δεν πρέπει να κοιτούν τα τηλέφωνά τους. Το να απαντάτε σε κλήσεις, να στέλνετε μηνύματα ή ακόμα και να ψάχνετε να δείτε ποιος καλεί κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης είναι αντιεπαγγελματικό και δείχνει στον υπεύθυνο ότι δεν είστε συγκεντρωμένοι. Αντίθετα, οι άνθρωποι θα πρέπει να κοιτάζουν το άτομο που τους παίρνει συνέντευξη.
Μια ανάρτηση του Indeed από τον προπονητή καριέρας Jamie Birt επεσήμανε εκτός από την ύπαρξη της οπτικής επαφής και το στραμμένο προς τα κάτω βλέμμα ως σημείο που πρέπει να προσέξετε στις συνεντεύξεις, καθώς θα μπορούσε ερμηνευτεί εσφαλμένα ως ένδειξη αδυναμίας ή ψέματος.
Μη φτάσετε στη συνέντευξη πολύ νωρίς
Δεν είναι καλό, για τους ειδικούς, να είσαι σε μια συνέντευξη πολύ νωρίς, επειδή θα μπορούσε να δώσει την εντύπωση ότι έχετε αίσθηση του χρόνου.
Αυτό δεν σημαίνει ότι θέλετε να περιμένετε μέχρι την τελευταία στιγμή. Πέντε έως 10 λεπτά νωρίτερα είναι απολύτως εντάξει.
Οι υποψήφιοι για εργασία δεν πρέπει να καθυστερούν ούτε σε εικονικές κλήσεις, επομένως εξασκηθείτε στη χρήση της τεχνολογίας για την εικονική συνομιλία πριν από τη συνέντευξη για να αποφύγετε τεχνικές δυσκολίες.
Να μην είστε ευγενικός με άτομα πέρα από τον εργοδότη
Η συζήτηση που έχει ο υποψήφιος για δουλειά με το άτομο που εργάζεται στη ρεσεψιόν είναι στην πραγματικότητα μέρος της συνέντευξης. Ο υπεύθυνος πιθανότατα θα ρωτήσει τους υπαλλήλους που συναντήσατε κατά τη διάρκεια του χρόνου σας στην εταιρεία για την εντύπωσή τους για εσάς. Αντί να είστε αδιάφοροι, χαιρετίστε όλους όσους συναντάτε κατά τη διάρκεια της συνέντευξής σας με ευγένεια και χαμόγελο.
Οι απαντήσεις σας σε συνήθεις ερωτήσεις συνέντευξης δεν είναι ικανοποιητικές
Μια κοινή ερώτηση είναι σχετικά με τις αδυναμίες ενός υποψηφίου εργασίας. Αυτό που ζητούν είναι να διαπιστώσουν αν έχετε αυτογνωσία. Αφορά περισσότερο τις γνώσεις σας για την εταιρεία. Θέλουν να ξέρουν ότι ενδιαφέρεστε να δουλέψετε για αυτούς
Στο συγκεκριμένο ερώτημα τα άτομα που αναζητούν εργασία πρέπει να αναδείξουν ότι αφιέρωσαν χρόνο για να ερευνήσουν τον εργοδότη και παράλληλα να εκφράσουν το ενδιαφέρον τους να αποτελέσουν μέρος της αποστολής και της ομάδας του εργοδότη. Το να καταλάβετε την εταιρεία κατά τη διάρκεια της συνέντευξης θα μπορούσε επίσης να είναι προβληματικό.
Δεν προετοιμάζετε απαντήσεις σχετικά με τις δεξιότητες ή άλλα πράγματα που αναζητά ο εργοδότης
Καθώς το κριτήριο για να προσληφθεί κάποιος αφορά κυρίως τις δεξιότητες, μπορεί να θέλετε να επιδείξετε τις δεξιότητές σας κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ακόμα κι αν δεν σας ρωτήσουν άμεσα για αυτές.
Εάν η ομαδική συνεργασία είναι σημαντική στην ανάρτηση εργασίας, θα πρέπει να το αναδείξετε μέσω μιας ιστορίας που θα αφηγηθείτε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης. Ωστόσο, θα πρέπει να αποφύγετε να πείτε ψέματα και να προσέξετε να μην είστε αλαζονικοί. Αντίθετα, συζητήστε τις δεξιότητές σας και τα επιτεύγματά σας σε σχέση με το πώς μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία με έναν απλό και όχι αυτοαναφορικό τρόπο.
Να μην είστε επαγγελματίας
Το υπόβαθρο για την εικονική κλήση σας με έναν εργοδότη πρέπει να είναι φιλικό προς τις επιχειρήσεις. Δεν θέλετε να έχετε το ακατάστατο κρεβάτι σας στο παρασκήνιο ενώ είστε σε συνέντευξη,
Το να ντυθείτε σωστά μπορεί επίσης να είναι σημαντικό. Μία αναζήτηση στο LinkedIn μπορεί να βοηθήσει για το ποιος είναι ο ενδυματολογικός κώδικας για το συγκεκριμένο εργοδότη. Επίσης το να μιλάτε αρνητικά για ανθρώπους με τους οποίους συνεργάστηκες κάποτε είναι αντιεπαγγελματικό, και προκαλεί προβληματισμό ότι θα κάνετε το ίδιο και για τη νέα σας συνεργασία.
Αυτό δεν σημαίνει ότι αγνοείτε την προηγούμενη εμπειρία σας κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης. Ο ερωτώμενος θα μπορούσε να συζητήσει πώς να χρησιμοποιήσει αυτά που έμαθε για να ωφελήσει τον νέο του εργοδότη.
Δεν θέτετε τις σωστές απαντήσεις στο τέλος της συνέντευξης
Εκτός από το ότι είναι προετοιμασμένοι να απαντήσουν σε ερωτήσεις, οι συνεντευξιαζόμενοι πρέπει να κάνουν καλές ερωτήσεις κι ίδιοι στο τέλος της διαδικασίας, όπως:
Αυτού του είδους οι ερωτήσεις έχουν σκοπό πριν τελειώσει μια συνέντευξη, να διαπιστώσετε εάν θα μπορούσατε να ξεπεράσετε τυχόν αντιρρήσεις, εάν υπάρχει κάτι για το οποίο δεν μιλήσατε. Οι υποψήφιοι που δεν το κάνουν αυτό χάνουν πολλές ευκαιρίες, σύμφωνα με τους ειδικούς.