Η γερμανική Volkswagen Group υπέγραψε συμφωνία με την Xpeng, κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων (EV) για την από κοινού ανάπτυξη 2 νέων μοντέλων προσαρμοσμένων στην κινεζική αγορά.
Η Volkswagen τον Ιούλιο του 2023 ανακοίνωσε επένδυση 700 εκατομμυρίων δολαρίων στην Xpeng για την από κοινού ανάπτυξη δύο ηλεκτρικών αυτοκινήτων για παράδοση στην Κίνα, που αναμένεται να κκυκλοφορήσει το 2026.
Η συνεργασία θα βοηθήσει σημαντικά τις παγκόσμιες φιλοδοξίες της Xpeng.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα ξεκινήσει τις πωλήσεις μιας νέας μάρκας ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, εξοπλισμένη με gadget όπως ένα avatar αυτοκινήτου.
Η τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού της Xpeng θεωρείται ευρέως μια από τις καλύτερες που διατίθενται αυτή τη στιγμή στην ασιατική χώρα.
Τα νέα οχήματα θα είναι «πολύ διαφορετικά» από αυτά που πωλούνται αυτή τη στιγμή από την Xpeng ή τη Volkswagen. Θα έχουν πιθανότατα «καλύτερη αυτονομία, φόρτιση, πολύ πιο έξυπνη οδήγηση, πιο χαρακτηριστικά πολυτελούς τεχνολογίας, για την ίδια τιμή, ενδεχομένως».
Η Κίνα είναι βασική αγορά για τη Volkswagen. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παρέδωσε 3,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα στη χώρα πέρυσι, περισσότερα από τα 3,1 εκατομμύρια σε όλη τη Δυτική Ευρώπη.
Ο γερμανικός κολοσσός έχει επίσης δυσκολευτεί στην ασιατική χώρα καθώς η τοπική αγορά στρέφεται γρήγορα προς οχήματα μόνο με μπαταρία και υβριδικά οχήματα. Οι παραδόσεις της εταιρείας μειώθηκαν κατά 19,3% το τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Αντιθέτως η Xpeng είδε τις παραδόσεις του δεύτερου τριμήνου να αυξάνονται κατά 30% από έτος σε έτος σε περισσότερα από 30.200 οχήματα, αν και υστερεί σε σχέση με πολλούς από τους Κινέζους αντιπάλους της.
Επέκταση στο εξωτερικό
Την ίδια στιγμή η Xpeng ανάφερε ότι για το β΄τρίμηνο οι πωλήσεις της στο εξωτερικό ξεπέρασαν το 10% των συνολικών εσόδων για πρώτη φορά.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, He Xiaopeng, δήλωσε στο Bloomberg την περασμένη εβδομάδα ότι η εταιρία βρίσκεται σε προκαταρκτικά στάδια επιλογής τοποθεσίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση ως μέρος των μελλοντικών σχεδίων για την τοπική προσαρμογή της παραγωγής.
Η startup στοχεύει να φτάσει σε τουλάχιστον 40 χώρες και περιοχές μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, από περίπου 30 μέχρι στιγμής.
Το Xpeng κυκλοφόρησε στην Ταϊλάνδη, το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο νωρίτερα αυτό το μήνα. Η startup ξεκινά στη Μαλαισία και αποκαλύπτει επίσημα την είσοδό της στη Σιγκαπούρη, όπου διαθέτει ένα pop-up κατάστημα.
Σχεδιάζει επίσης να εισέλθει στην Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία, το Η.Β. και την Ιρλανδία, είπε ο Gu.
Συνεργασία εφοδιαστικής αλυσίδας
Οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν, επίσης, τον Φεβρουάριο ότι είχαν εισέλθει σε ένα «κοινό πρόγραμμα προμήθειας» για ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
Η Xpeng έχει επενδύσει στη ρομποτική από το 2020 και τώρα επικεντρώνεται σε ρομπότ που μοιάζουν με ανθρώπους που μπορούν να χειριστούν πολλά.