MENU

Νέο κατασκευαστή για το project Θριάσιο Ι αναζητά η κοινοπραξία των επενδυτών ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair

Αν και το έργο ανατέθηκε αρχικά στην εταιρία METKA, αυτό δεν υλοποιήθηκε

Με στόχο την ανάδειξη αναδόχου και την εκκίνηση εργασιών πριν το τέλος του 2024 κινείται η παραχωρησιούχος κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair όσον αφορά την κατασκευή των υποδομών για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο.

Υπενθυμίζεται πως ο αρχικός διαγωνισμός κατασκευής προϋπολογισμού 109 εκατ. ευρώ είχε ανατεθεί στην εταιρία ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen,  αλλά η σύμβαση ανάθεσης δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ, οδηγώντας την παραχωρησιούχο κοινοπραξία σε νέο κύκλο αποστολής προσκλήσεων στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας.

Κατά πληροφορίες το κόστος κατασκευής έχει πλέον αναπροσαρμοστεί και αγγίζει τα 200 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα η παραχωρησιούχος ολοκληρώνει τον κύκλο των μελετών προκειμένου να λάβει και τις τελικές αδειοδοτήσεις. Στο πλαίσιο αυτό εκτιμάται ότι θα υπάρξει νέος ανάδοχος του έργου εντός των προσεχών μηνών.

Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair έχει αναλάβει την εκμετάλλευση της έκτασης της ΓΑΙΑΟΣΕ και έχει ήδη καταθέσει στα τέλη του 2023 σχετικό φάκελο για την ίδρυση και την ανάπτυξη του Εμπορευματικού Κέντρου στο υπουργείο Ανάπτυξης και τη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας.

Πρόκειται για τη σημαντικότερη επένδυση στον τομέα των logistics στην Αττική, η οποία εκτιμάται ότι μπορεί να παράγει έσοδα της τάξης των 500 εκατ. ευρώ ετησίως.

Το πρώτο μεγάλο κέντρο logistics της χώρας  

Η επένδυση – γνωστή ως Θριάσιο Ι – αφορά στη μελέτη και κατασκευή του πρώτου Hub Logistics στην Ελλάδα, το οποίο θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη αποθηκών και υποστηρικτικών κτιρίων συνολικής επιφάνειας 235.000 τ.μ. εντός οικοπέδου συνολικής επιφάνειας 588 στρεμμάτων.

H παραχωρησιούχος κοινοπραξία θα κατασκευάσει τις εγκαταστάσεις του Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου, τα εσωτερικά έργα υποδομής, όπως σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα, δίκτυα αποχέτευσης, ηλεκτροφωτισμού και επικοινωνιών, καθώς και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου.

Προβλέπεται επίσης η κατασκευή  σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει το Hub με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και εσωτερικό οδικό δίκτυο που θα συνδέεται με το εθνικό οδικό δίκτυο.

H παραχωρησιούχος θα αναλάβει επίσης να δημιουργήσει σταθμό εξυπηρέτησης οχημάτων και αυτοκινητιστών, πρατήριο υγρών καυσίμων, χώρους ανάπτυξης συστημάτων τηλεματικής και πληροφορικής, χώρους στάθμευσης, εγκαταστάσεις τελωνείου και υγειονομικές υπηρεσίες.

Σχετικά Άρθρα