Την προσωρινή αναστολή διάθεσης 10 μοντέλων της αποφάσισε η Toyota μετά από προβλήματα πιστοποίησης που προέκυψαν σε κινητήρες ντίζελ της εταιρείας.
Η αναστολή αφορά σε παρατυπίες που διαπιστώθηκαν κατά τη διαδικασία δοκιμών της απόδοσης της ιπποδύναμης των οχημάτων. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας διαπιστώθηκε ότι οι μετρήσεις έγιναν με λογισμικό το οποίο ήταν διαφορετικό από αυτό που χρησιμοποιείται στα μοντέλα μαζικής παραγωγής με αποτέλεσμα οι τιμές να έχουν μικρότερες διακυμάνσεις.
Το πρόβλημα των πιστοποιήσεων έρχεται μετά από μία σειρά ζητημάτων που έχουν προκύψει όπως η πρόσφατη ανακοίνωση της θυγατρικής Daihatsu σύμφωνα με την οποία τα περισσότερα οχήματα της δεν έχουν ελεγχθεί με τον σωστό τρόπο σε ότι αφορά την ασφάλεια κατά τη σύγκρουση και ότι η Toyota έδινε ψευδή αποτελέσματα για τις δοκιμές από το μακρινό 1989. Μάλιστα για αυτόν τον λόγο η Daihatsu έχει σταματήσει τις αποστολές και αναστείλει τις δραστηριότητές της τουλάχιστον μέχρι τον Φεβρουάριο.
Οι εν λόγω υποθέσεις «θα μπορούσαν να βλάψουν την Toyota Industries και, κατ’ επέκταση, τον όμιλο Toyota στο σύνολό του», δήλωσε ο ανώτερος αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Tatsuo Yoshida. Η επιτροπή που ασχολήθηκε με το θέμα της Toyota Industries διαπίστωσε παρατυπίες κατά τη διάρκεια των δοκιμών ιπποδύναμης-απόδοσης για τρία μοντέλα κινητήρων.
Συνολικά, 10 μοντέλα αυτοκινήτων χρησιμοποιούν τους κινητήρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων έξι στην Ιαπωνία, σύμφωνα με την εταιρεία. Αυτά περιλαμβάνουν το Land Cruiser Prado, το Land Cruiser 300, το Fortuner και το Hilux. Η επιτροπή είχε αρχικά ερευνήσει την Toyota Industries για πιστοποίηση που αφορούσε κινητήρες που χρησιμοποιούνται σε περονοφόρα ανυψωτικά μηχανήματα.