Η εταιρεία τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης WeRide επιταχύνει την παγκόσμια επέκτασή της, καθώς η έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης ενισχύει την υιοθέτηση της μηχανικής μάθησης στις μεταφορές.
Οι δύο τομείς που έχουν παρουσιάσει σημαντική εξέλιξη είναι τα logistics και η μεταφορά αποβλήτων, σύμφωνα με στελέχη της εταιρίας.
Η WeRide ήδη από τον περασμένο Ιούνιο ξεκίνησε δοκιμές για τα «Robosweepers» στη Σιγκαπούρη, μετά από παρόμοιες εφαρμογές σε πολλές πόλεις της Κίνας.
Πρόκειται για οχήματα σχεδιασμένα να λειτουργούν πλήρως αυτόνομα χωρίς οδηγό ασφαλείας. Θα μπορούν να εκτελούν διάφορες εργασίες υγιεινής, όπως σκούπισμα οδών, ψεκασμό νερού και απολύμανση, καθώς και να ανιχνεύουν τις συνθήκες του δρόμου και να αποφεύγουν πεζούς και εμπόδια.
Πέρα από αυτό έχει αναπτύξει υπηρεσία αυτόνομων δημόσιων λεωφορείων με οδηγό ασφαλείας στο Resorts World Sentosa, νησί-θέρετρο νότια της Σιγκαπούρης.
Η εταιρεία που ιδρύθηκε στη Silicon Valley το 2017, εγκαινίασε υπηρεσία ρομποτικού ταξί στην Γκουανγκζού της Κίνας το 2019 και έχει λάβει στρατηγικές επενδύσεις από παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Renault, η Nissan και η Mitsubishi
Αναπτύσσει και δοκιμάζει μια σειρά από τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης με την πιο προηγμένη να είναι αυτή όπου το όχημα έχει έναν οδηγό ασφαλείας πίσω από το τιμόνι για προληπτικούς λόγους.
Είναι η μόνη εταιρεία που διαθέτει άδειες, χωρίς οδηγό, από τις ΗΠΑ, την Κίνα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Σιγκαπούρη.
Πλέον εξετάζει να επεκταθεί και σε άλλες αγορές, όπως η Ιαπωνία και η Ευρώπη, ενώ κατέθεσε αίτηση για αρχική δημόσια προσφορά στο χρηματιστήριο Nasdaq. Αυτή θα μπορούσε να είναι η μεγαλύτερη εισαγωγή στις ΗΠΑ από κινεζική εταιρεία μετά την IPO της Didi το 2021.
‘Εμπορική λογική’
Η WeRide αποφάσισε να εισέλθει στις αγορές της Σιγκαπούρης και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, καθώς αποτελούν τους κόμβους της Νοτιοανατολικής Ασίας και της Μέσης Ανατολής και επιπλέον «είναι πολύ ανοιχτές» στην τεχνολογία αυτόνομων οχημάτων.
Σημειώνεται ότι η Σιγκαπούρη διεξάγει δοκιμές AV τα τελευταία χρόνια, με το αυτοοδηγούμενο όχημα της A* STAR να είναι το πρώτο που εγκρίθηκε για δημόσιες οδικές δοκιμές τον Ιούλιο του 2015.
Το αεροδρόμιο Changi σχεδιάζει να δοκιμάσει ένα αυτοκινούμενο λεωφορείο για τη μεταφορά των εργαζομένων γύρω από την απαγορευμένη περιοχή του από αυτό το τρίμηνο, στο πλαίσιο των προσπαθειών για την αύξηση της παραγωγικότητας.
Η ανάπτυξη των AV θα μπορούσε να βοηθήσει χώρες με γηράσκοντα πληθυσμό, όπως η Ιαπωνία και η Σιγκαπούρη, να ξεπεράσουν τους περιορισμούς του εργατικού δυναμικού.
Ενώ αμερικανικοί γίγαντες όπως η Tesla και η Alphabe της Waymo έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο στον κλάδο των AV, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρωτοστατούν στην καινοτομία και την παραγωγή.
Στην τελευταία της κίνηση για τη διεύρυνση της υιοθέτησης, η κινεζική κυβέρνηση χορήγησε τον Ιούνιο έγκριση σε μια πρώτη ομάδα εννέα εγχώριων αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης των BYD και Nio να αρχίσουν να δοκιμάζουν τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης υπό όρους σε ορισμένους δημόσιους δρόμους.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, επιδιώκει να λάβει ρυθμιστική έγκριση για την τεχνολογία πλήρους αυτόματης οδήγησης στην Κίνα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.