Εξπρές έγκριση της σύμβασης νέας Παραχώρησης για την Αττική Οδό έδωσε σύμφωνα με πληροφορίες το Ελεγκτικό Συνέδριο, επισπεύδοντας επί της ουσίας τη μεταβίβαση στο νέο παραχωρησιούχο του αυτοκινητόδρομου, ήτοι τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η σύμβαση ασφαλώς πρόκειται να κυρωθεί από τη Βουλή, ωστόσο εκτιμάται πως το ΤΑΙΠΕΔ (ως φορέας δημοπράτησης) θα εισπράξει πριν το τέλος της χρήσης 2024, τα 3,27 δισ. ευρώ της προσφοράς του αναδόχου. Το συγκεκριμένο ποσό, αν και κατευθύνεται στην απομείωση του κρατικού χρέους, αποτελεί μέγεθος που αντιστοιχεί στο 1,5% του εγχώριου ΑΕΠ.
Υπενθυμίζεται πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επικράτησε στο σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για τη νέα σύμβαση με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ και ανακηρύχθηκε οριστικός ανάδοχος μετά την απόρριψη σχετικών προσφυγών για την συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου για την προσεχή 25ετία.
Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ. που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής.
Αυξημένη κίνηση και έσοδα στο πρώτο εξάμηνο
Στο πρώτο εξάμηνο του 2024, η μέση ημερήσια κυκλοφορία στην Αττική Οδό εμφανίζεται αυξημένη κατά 6% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο, ενώ σε σχέση με το 2019 η μέση ημερήσια κυκλοφορία εμφανίζεται ενισχυμένη κατά σχεδόν 16% – 17%.
Επίσης, στο φετινό εξάμηνο τα έσοδα ανήλθαν συνολικά σε περίπου 113 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 9% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2023 που ήταν περί τα 103 εκατ. ευρώ.
Αν και αμφότερες οι πλευρές, δηλαδή η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών αλλά και η Παραχωρησιούχος, εκτιμούσαν πως η ολοκλήρωση της μετάβασης από τον υφιστάμενο Παραχωρησιούχο, την κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ, δεν θα έχει ολοκληρωθεί εντός του συμβατικού χρόνου λήξης της προηγούμενης σύμβασης (τον Οκτώβριο του 2024), εν τούτοις η παραπάνω εξέλιξη αποτελεί πρόοδο για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ.
Υπενθυμίζεται ότι ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος είχε τοποθετήσει την ολοκλήρωση των διαδικασιών για την υπογραφή της νέας σύμβασης για την Αττική Οδό στο πρώτο τρίμηνο του 2025, ενώ αντίστοιχη εκτίμηση είχε διατυπώσει και ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Γιώργος Περιστέρης.