MENU

Πώς να «οικοδομήσετε» εμπιστοσύνη στον εργασιακό σας χώρο

Τι συμβουλεύει ο CEO της Amazon, Andy Jassy

Το να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του αφεντικού σας και των υπόλοιπων συναδέλφων σας αποτελεί βασικό θεμέλιο για την οικοδόμηση μιας επιτυχημένης καριέρας.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο Jeff Bezos έγραψε ότι οι καλοί ηγέτες «κερδίζουν την εμπιστοσύνη» ως μέρος της διάσημης λίστας των 16 αρχών ηγεσίας της Amazon. Παρά το γεγονός ότι ακούγεται σχετικά απλή, είναι μια κατευθυντήρια γραμμή που οι άνθρωποι συχνά κάνουν «λάθος», σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Amazon Andy Jassy, ο οποίος αντικατέστησε τον Bezos σε αυτόν τον ρόλο το 2020.

Το να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των γύρω σας δεν είναι θέμα του να είστε απλώς ευχάριστοι και να αρνείστε να αντιδράσετε όταν πιστεύετε ότι κάποιος άλλος κάνει λάθος, σημειώνει ο Jassy. Ούτε έχει να κάνει με το να προσπαθείς να καλύψεις ή να υποβαθμίσεις τα δικά σου λάθη.

«Αυτό που εννοούμε είναι να είμαστε ειλικρινείς, αυθεντικοί, ευθείς, να ακούμε με προσοχή αλλά να προκαλούμε με σεβασμό αν διαφωνούμε, και στη συνέχεια να παραδίδουμε αυτό που είπαμε ότι θα κάνουμε», δήλωσε ο Jassy.

Αυτή η συμβουλή αποτελεί την πεμπτουσία των όσων έγραψε ο Bezos στη λίστα των ηγετικών αρχών της Amazon, όπου σημείωσε ότι οι καλοί ηγέτες πρέπει να «μιλούν ειλικρινά», ενώ πρέπει να κάνουν την αυτοκριτική τους, ακόμη και όταν αυτό είναι άβολο ή ενοχλητικό».

Το να είσαι ειλικρινής, ειδικά αν διαφωνείς με σεβασμό με κάποιον, δείχνει ένα επίπεδο ειλικρίνειας και στοχασμού, σύμφωνα με τους Jassy και Bezos. Το να παραδέχεστε τα λάθη σας, προσφέροντας ταυτόχρονα ισχυρές λύσεις, δείχνει ένα επίπεδο ταπεινότητας, ακεραιότητας, ακόμα και θάρρους, που συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης για τους ηγέτες, όπως δείχνουν οι έρευνες.

Ο Jassy μοιράστηκε ένα παράδειγμα από την εποχή που ήταν επικεφαλής της ομάδας μάρκετινγκ της Amazon στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Κατά τη διάρκεια μιας «εξάωρης σύσκεψης», παρουσίασε το επιχειρησιακό σχέδιο της ομάδας στον Bezos και σε άλλα στελέχη με ένα PowerPoint 220 διαφανειών.

«Περίπου στις 10 διαφάνειες, ο Jeff με διακόπτει και μου λέει: «Όλοι οι αριθμοί σου είναι λάθος σε αυτή τη διαφάνεια». Έμεινα έκπληκτος», είπε ο Jassy.

Ο Bezos συνέχισε να «αναλύει» τους αριθμούς στη διαφάνεια και ο Jassy συνειδητοποίησε ότι ο ιδρυτής της Amazon είχε δίκιο.

«Φυσικά, ήμουν σε δύσκολη θέση. Και είπα. Έχεις δίκιο. Αυτοί οι αριθμοί είναι λάθος. Και εκείνος είπε: «Λοιπόν, γιατί να πιστέψω οτιδήποτε άλλο σε αυτή την παρουσίαση, αν αυτά είναι λάθος;»».

Ο Jassy ζήτησε συγγνώμη από τον Bezos και υποσχέθηκε ότι οι υπόλοιπες 210 διαφάνειες θα ήταν χωρίς λάθη, κάτι που τελικά έγινε, όπως είπε. Συνολικά χαρακτήρισε την κατάσταση «μια καλή εμπειρία εκμάθησης».

Αντί να κατσουφιάζει ή να επιτίθεται στον Bezos που τον κατηγόρησε δημοσίως, ο Jassy είδε το λάθος ως μια ευκαιρία να επιδείξει την ταπεινότητά του και την ικανότητά του να μαθαίνει και να βελτιώνεται στο μέλλον. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά συνέβαλαν στη δημιουργία εμπιστοσύνης. Ο Bezos προήγαγε τελικά τον Jassy σε έναν από τους κορυφαίους συμβούλους του και, αργότερα, τον διόρισε να τον διαδεχθεί στη θέση του CEO.

Σχετικά Άρθρα