Αντιδράσεις έχει προκαλέσει στη Γαλλία η επιλογή περί 500 οχημάτων της Toyota που θα κινούνται με υδρογόνο, στο πλαίσιο της δέσμευσης για τους πιο πράσινους Ολυμπιακούς Αγώνες στην ιστορία.
Σε επιστολή τους προς τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, 120 επιστήμονες, μηχανικοί και ακαδημαϊκοί ζήτησαν την αντικατάσταση του Mirai της Toyota ως επίσημου οχήματος των αγώνων με ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία (BEV).
Οι υπογράφοντες εξέφρασαν «την ανησυχία ότι η προώθηση ενός αυτοκινήτου υδρογόνου από την Toyota είναι επιστημονικά αναντίστοιχη με το net-zero και θα βλάψει τη φήμη των Αγώνων του 2024».
Σημείωσαν ότι ένα οικολογικό αυτοκίνητο με υδρογόνο απαιτεί τρεις φορές περισσότερη ανανεώσιμη ενέργεια από ό,τι ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο με μπαταρία και επισήμαναν την τρέχουσα εξάρτηση από ορυκτά καύσιμα για τη δημιουργία υδρογόνου.
Η απάντηση της Toyota
Απαντώντας στην επιστολή, η Toyota δήλωσε στο Euractiv σε γραπτά σχόλια ότι φέρνει επίσης 1.150 ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) στο Παρίσι. Μάλιστα «η Toyota πιστεύει ότι (η κινητικότητα με υδρογόνο) θα έχει βασικό ρόλο ως μία από τις πολλαπλές τεχνολογίες απεξάρτησης από τον άνθρακα».
Η Toyota εξήγησε ότι θα επιδείξει «επιβατικά αυτοκίνητα και βαρέα επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία που κινούνται με υδρογόνο, καθώς η τεχνολογία κυψελών καυσίμου επιτρέπει εκτεταμένη εμβέλεια και γρήγορο ανεφοδιασμό».
Η Toyota σημείωσε ακόμα, στα σχόλια της στο Euractiv, ότι «το υδρογόνο που θα παρασχεθεί για το Παρίσι 2024 είναι ανανεώσιμης προέλευσης, δηλαδή θα παραχθεί από ηλεκτρόλυση νερού ή βιομεθάνιο με εγγυήσεις προέλευσης».
Για την Hydrogen Europe, τα BEV και τα αυτοκίνητα υδρογόνου είναι λύσεις που πρέπει να συνδράμουν μαζί στη μείωση των εκπομπών.