Το ενδεχόμενο να κλείσει το το εργοστάσιο της πολυτελούς μάρκας Audi στις Βρυξέλλες, εξετάζει η κορυφαία ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, μετά την μεγάλη πτώση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα υψηλών προδιαγραφών.
Η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, αναθεώρησε προς τα κάτω τον στόχο του περιθωρίου κέρδους για το τρέχον έτος.
Η γερμαντικός κολοσσός δεν έχει κλείσει εργοστάσιο από το 1988, όταν ανέστειλε τη λειτουργία της μονάδας Westmoreland στην Πενσυλβάνια των ΗΠΑ.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πληγεί από τη χαμηλότερη της αναμενόμενης ζήτησης EV μετά από μεγάλες επενδύσεις στην ανάπτυξη χωρητικότητας και τεχνολογίας, με την Audi να προειδοποιεί από τις αρχές του έτους ότι οι πωλήσεις της θα καταγράψουν μείωση το 2024 καθώς εργαζόταν για την εισαγωγή νέων μοντέλων μειώνοντας παράλληλα το κόστος.
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι το κόστος εύρεσης εναλλακτικής χρήσης για το εργοστάσιο των Βρυξελλών ή το κλείσιμό του, καθώς και άλλες απρογραμμάτιστες δαπάνες, θα έχουν αντίκτυπο συνολικά έως και 2,6 δισ. ευρώ (2,8 δισ. δολάρια) το οικονομικό έτος 2024.
Οι μετοχές της Volkswagen και της Porsche SE που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης υποχώρησαν κατά 1,7% και 2,1%, αντίστοιχα, μετά την είδηση.
Η ζήτηση για το Q8 e-tron της Audi, που κυκλοφόρησε το 2018, είχε μειωθεί απότομα και η αυτοκινητοβιομηχανία προσανατολίζεται να τερματίσει εντελώς την παραγωγή του, ίσως και το 2025.
Το εργοστάσιο των Βρυξελλών, το οποίο κατασκεύασε περίπου 50.000 αυτοκίνητα πέρυσι, αντιμετώπισε επίσης «μακροχρόνιες δομικές προκλήσεις», συμπεριλαμβανομένης της δυσκολίας στην αλλαγή της διάταξής του λόγω της γειτνίασης με την πόλη και του υψηλού κόστους εφοδιασμού.
Θα ξεκινήσει τώρα μια διαδικασία διαβούλευσης για την εξεύρεση εναλλακτικών λύσεων για το εργοστάσιο, το οποίο απασχολεί περίπου 3000 άτομα. “Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει παύση των εργασιών εάν δεν βρεθεί εναλλακτική λύση”, ανέφερε η δήλωση της Audi.
Τα λειτουργικά κέρδη του πρώτου τριμήνου της Volkswagen μειώθηκαν κατά 20%, εν μέρει παρεμποδισμένα από τις καθυστερήσεις παράδοσης στην Audi, μετά το κλείσιμο του εργοστασίου στις Βρυξέλλες για δύο εβδομάδες λόγω ελλείψεων εξαρτημάτων τον Φεβρουάριο.