Την εκτίμηση ότι η παγκόσμια ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) θα αυξηθεί έως και 40% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2022, έκανε η BP.
Στην έκθεσή της για τις ενεργειακές προοπτικές του 2024, ο μεγάλος πετρελαϊκός όμιλος επικεντρώνεται σε δύο σενάρια που αφορούν την τρέχουσα τροχιά και το καθαρό μηδέν.
Η τρέχουσα τροχιά έχει σχεδιαστεί για να καταγράφει την ευρεία διαδρομή κατά μήκος της οποίας ταξιδεύει το παγκόσμιο ενεργειακό σύστημα, ενώ το καθαρό μηδέν διερευνά πώς μπορεί να αλλάξουν διαφορετικά στοιχεία του ενεργειακού συστήματος προκειμένου να επιτευχθεί ουσιαστική μείωση των εκπομπών άνθρακα.
Η BP αναμένει ότι η ζήτηση LNG θα αυξηθεί με γρήγορους ρυθμούς σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, αλλά η προοπτική μετά το 2030 εξαρτάται ολοένα και περισσότερο από τον ρυθμό της μετάβασης, ειδικά στην Ευρώπη και την Ασία, που βασίζονται στις εισαγωγές LNG για την κάλυψη της αυξητικής ζήτησης φυσικού αερίου.
Η ζήτηση LNG αυξάνεται «δυναμικά» στο πρώτο μέρος των προοπτικών, λόγω της αυξανόμενης ζήτησης σε αναδυόμενες οικονομίες συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, καθώς η αυξανόμενη χρήση φυσικού αερίου σε αυτές τις οικονομίες καλύπτεται σε μεγάλο βαθμό από το εισαγόμενο LNG, δήλωσε η BP.
Η BP είπε ότι η κύρια διαφορά μεταξύ των δύο σεναρίων μέχρι το 2030 αντανακλά αντίθετες τάσεις στην ΕΕ και στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Στην τρέχουσα τροχιά, η ζήτηση LNG στην ΕΕ και στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξάνεται έως το 2030 καθώς συνεχίζουν να προσαρμόζονται στην απώλεια εισαγωγών από το φυσικό αέριο μέσω αγωγών.
Αντίθετα, στο καθαρό μηδέν, μια μεγαλύτερη στροφή σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας σε συνδυασμό με ταχύτερα κέρδη στην ενεργειακή απόδοση σημαίνει ότι έως το 2030, η ζήτηση LNG στην ΕΕ και στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι κάτω από τα επίπεδα του 2022, αν και εξακολουθεί να είναι πάνω από τα επίπεδα το 2021 πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Ζήτηση LNG μετά το 2030
Σύμφωνα με την BP, το φάσμα των αποτελεσμάτων για το εμπόριο LNG διευρύνεται μετά το 2030.
Στην τρέχουσα τροχιά, η ζήτηση LNG αυξάνεται κατά περισσότερο από 25% τα επόμενα 20 χρόνια. Αυτή η αύξηση της ζήτησης απαιτεί 300 Bcma πρόσθετης ικανότητας υγροποίησης για να κυκλοφορήσει μετά το 2030, σύμφωνα με την BP.
Αντίθετα, τα κέρδη στη ζήτηση LNG έως το 2030 σε καθαρό μηδέν αντιστρέφονται κατά την επόμενη δεκαετία και μέχρι το 2050 το παγκόσμιο εμπόριο LNG είναι περίπου 40% κάτω από το επίπεδό του του 2022, γεγονός που σημαίνει ότι δεν απαιτείται πρόσθετη ικανότητα υγροποίησης πέρα από αυτή που βρίσκεται ήδη υπό κατασκευή.
Η BP είπε ότι αυτό το διευρυνόμενο φάσμα αποτελεσμάτων προσθέτει στην αβεβαιότητα που σχετίζεται με τις επενδύσεις σε εγκαταστάσεις LNG, οι οποίες συνήθως έχουν οικονομική διάρκεια ζωής 15-20 ετών.
Η αύξηση της ζήτησης LNG μετά το 2030 στην τρέχουσα τροχιά οφείλεται εξ ολοκλήρου στη συνεχιζόμενη ισχυρή ανάπτυξη στις αναδυόμενες οικονομίες (εκτός της Κίνας), με την Ινδία να αντιπροσωπεύει το 1/3 αυτής της αύξησης.
Η BP εκτιμά ότι η συνολική ανάπτυξη στο παγκόσμιο εμπόριο LNG μετριάζεται από τη μείωση της ζήτησης στην Ευρώπη καθώς η περιοχή απομακρύνεται από το φυσικό αέριο και στην Κίνα όπου η αύξηση των προμηθειών αγωγών από τη Ρωσία μειώνει την ανάγκη για εισαγωγές LNG.
Η ζήτηση LNG στις αναδυόμενες οικονομίες στο καθαρό μηδέν συνεχίζει επίσης να αυξάνεται κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2030 πριν κορυφωθεί προς το τέλος της δεκαετίας, αλλά αυτή η αύξηση αντισταθμίζεται περισσότερο από απότομες πτώσεις στα κύρια κέντρα ζήτησης στην Ευρώπη και στις αναπτυγμένες ασιατικές οικονομίες, καθώς η χρήση Το φυσικό αέριο σε αυτές τις οικονομίες παραγκωνίζεται από την αύξηση της ηλεκτροδότησης και τη στροφή προς πηγές ενέργειας με χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα