Ρεκόρ σημείωσαν τον Ιούνιο οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων των αυτοκινητοβιομηχανιών της Κίνας, ανεβάζοντας τους τόνους στον ανταγωνισμό, προκαλώντας ευθέως την κυριαρχία της Tesla.
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, BYD, πούλησε σχεδόν 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα το δεύτερο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Bloomberg. Κατά την ίδια περίοδο, η Nio δήλωσε ότι παρέδωσε πάνω από 57.000 οχήματα – αύξηση 144% σε σχέση με το πέρσι.
Τέλος η Zeekr, ιδιοκτησίας της Geely Automotive, η οποία εισήχθη στις ΗΠΑ τον Μάιο, κατέγραψε ρεκόρ τον Ιούνιο με πάνω από 20.000 παραδόσεις – αύξηση 89% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Παρά τις ανησυχίες για τους δασμούς από τις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι πωλήσεις για τους τρεις παραγωγούς ενισχύθηκαν από τις μειώσεις τιμών, την εισαγωγή φθηνότερων μοντέλων και την κινεζική ζήτηση EV από τη Ρωσία, από όπου αποχώρησαν οι δυτικοί ανταγωνιστές.
Αυτοί οι αριθμοί, όπως εκτιμούν κύκλοι της αγοράς, ενδέχεται να αποτελέσουν πρόβλημα για την Tesla. Τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου έδειξαν ότι ο αμερικανικός κολοσσός επλήγη από την επιβράδυνση της ζήτησης για EV.
Οι αναλυτές αναμένουν μείωση 6% στις συνολικές παραδόσεις της Tesla από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο, ανέφερε το.
Η εταιρία έχει κάνει σημαντικές κινήσεις για να προσελκύσει πίσω τους πελάτες και να καθησυχάσει τους επενδυτές φέτος.
Στο τέλος του πρώτου τριμήνου, ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk μπήκε στον ‘πόλεμο” των EV μειώνοντας τις τιμές σε επιλεγμένα μοντέλα. Στα τέλη Μαΐου, η Tesla προσέφερε ακόμη και σε Κινέζους πελάτες την ευκαιρία να ξεναγηθούν στο εργοστάσιό της στο Fremont της Καλιφόρνια, αν αγόραζαν ένα αυτοκίνητο αυτό το καλοκαίρι.
“Τα θεμελιώδη μεγέθη της Tesla δέχονται πιέσεις αυτή τη στιγμή και γενικά η αγορά αναμένει αρνητικές αναθεωρήσεις”, δήλωσε ο αναλυτής της Barclays κ. Dan Levy στο CNBC τον περασμένο μήνα. Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της εταιρείας είναι η επίπεδη αύξηση του όγκου, είπε.
Ο Levy προέβλεψε πτώση 11% στις παραδόσεις του τριμήνου Ιουνίου, κάτω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών.
Το θετικό σενάριο για την Tesla
Παρά τη δύναμη των κινεζικών εταιρειών EV, αναλυτές εκτιμούν ότι η Tesla είναι έτοιμη για ανάκαμψη εν μέσω της ανάπτυξης στην Κίνα και της αποκάλυψης του Robotaxi, που έχει προγραμματιστεί για τον Αύγουστο.
“Έχουμε δει κάποια σημάδια σταθεροποίησης της τιμολόγησης για την Tesla τους τελευταίους μήνες, καθώς φαίνεται ότι η μερίδα του λέοντος των μειώσεων τιμών είναι πλέον στον καθρέφτη”, έγραψε ο, Ives, σε σημείωμά του την Παρασκευή.
Ο Dan Ives, αναλυτής της Wedbush, δήλωσε ότι η ζήτηση στην περιοχή-κλειδί της Κίνας δείχνει σημάδια βελτίωσης, καθώς οι πελάτες συνειδητοποιούν ότι δεν έρχονται άλλες μειώσεις τιμών.
Επιπλέον, οι ειδικοί αναφέρουν εδώ και καιρό ότι η πραγματική αξία ορισμένων αμερικανικών εταιρειών EV δεν είναι τα ίδια τα αυτοκίνητα, αλλά μάλλον η τεχνολογία που θα μπορούσε να πωληθεί σε άλλους πελάτες.
“Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι η Tesla είναι περισσότερο ένα παιχνίδι τεχνητής νοημοσύνης και ρομποτικής παρά μια παραδοσιακή εταιρεία αυτοκινήτων”, τόνισε ο Ives.
Καλύτερα των εκτιμήσεων τα μεγέθη του β’ τριμήνου
Καλύτερα των εκτιμήσεων των αναλυτών ήταν τα μεγέθη της Tesla, παρά την υποχώρηση των παραδόσεων οχημάτων.
Πιο αναλυτικά ο συνολικός αριθμός παραδόσεων οχημάτων υποχώρησε 4,8%, καθώς αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία EV επλήγη από τις καθυστερήσεις που προκαλεί στον κλάδο της ναυτιλίας η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, ενώ αρνητικές επιπτώσεις είχε και η προσωρινή παύση λειτουργίας αρκετών εργοστασίων της εταιρείας.
Η Tesla ανακοίνωσε πως ολοκλήρωσε τις παραδόσεις 443.956 οχημάτων στο β’ τρίμηνο, ενώ η συνολική της παραγωγή ανήλθε σε 410.831 οχήματα. Οι αναλυτές ανέμεναν 439.000 παραδόσεις το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της FactSet Street Account.
Οι παραδόσεις οχημάτων στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2023 είχαν ανέλθει σε 466.140. Σημειώνεται πως στο α’ τρίμηνο του έτους, η Tesla είχε παραδώσει συνολικά 386.810, καταγράφοντας ετήσια μείωση στις παραδόσεις τριμήνου για πρώτη φορά από το 2020.