MENU

Το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ επισκέφθηκε ο πρωθυπουργός – 900 νέα λεωφορεία μέχρι το τέλος του 2025

Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε για τα οχήματα και συνομίλησε με εργαζομένους

Την εκτίμησή του ότι μέχρι το τέλος του 2025 θα κυκλοφορούν 900 νέα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας, διατύπωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη σημερινή του (3/7) αιφνιαδιαστική επίσκεψη στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ στου Ρέντη.

Συνοδευόμενος από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστο Σταϊκούρα και τον υφυπουργό Υποδομών, Βασίλη Οικονόμου, ο πρωθυπουργός εξέφρασε την πεποίθησή του ότι οι πολίτες να δουν σύντομα μια ποιοτική αναβάθμιση στις μετακινήσεις τους.

Πίστη στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των δεσμεύσεών μας

«Σήμερα κάνουμε ένα σημαντικό βήμα για να υλοποιήσουμε τη δέσμευσή μας για καλύτερα και καινούργια ΜΜΕ στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ήδη κυκλοφορούν τα πρώτα 250, 140 στην Αθήνα και 110 στη Θεσσαλονίκη, και έπονται πολλά περισσότερα, στην Αθήνα μέχρι το τέλος του 2025 θα υπάρχουν 900 λεωφορεία. Ο στόχος διπλός, αφενός να προχωρήσουμε στην αντικατάσταση των παλαιών με σύγχρονα και φιλικά στο περιβάλλον, με επαρκή κλιματισμό και προσβασιμότητα για τους πολίτες με αναπηρία.

Όσοι τα έχουν χρησιμοποιήσει διαπιστώνουν την αλλαγή στην ποιότητα της μετακίνησής τους. Χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και είναι απάντηση στον τρόπο διαχείρισης σημαντικών πόρων. Στόχος επίσης να αυξήσουμε και τη συχνότητα των δρομολογίων. Κάνουμε πράξη τη δέσμευση να δώσουμε έμφαση στα ΜΜΕ ξεκινώντας με τα λεωφορεία για τη βελτίωση συνολικά της ποιότητας της βιώσιμης αστικής κινητικότητας στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.

Είναι απόδειξη της έμφασης που δίνει η κυβέρνηση στην καθημερινότητα των πολιτών. Είμαι σίγουρος ότι θα τηρηθούν από όλους τα χρονοδιαγράμματα ώστε οι πολίτες να δουν σύντομα μια ποιοτική αναβάθμιση στις μετακινήσεις τους» είπε σε δήλωσή του αμέσως μετά ο πρωθυπουργός.

Σε εξέλιξη η ανανέωση λεωφορείων και τρόλεϊ

Στο μεταξύ στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης κυκλοφορεί ήδη από τα μέσα Ιουνίου το σύνολο των 250 καινούριων ηλεκτρικών λεωφορείων, ενώ σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου για την ανανέωση του στόλου προβλέπονται τα εξής:

  • Έως το τέλος του 2025, θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας επιπλέον 300 λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου. Τα 100
  • από αυτά θα είναι αρθρωτά 18 μέτρων και τα υπόλοιπα 12 μέτρων. Στόχος είναι τα πρώτα 10 απ’ αυτά να βρίσκονται στην Αθήνα εντός του καλοκαιριού.
  • Τις επόμενες εβδομάδες, θα βγει σε διαβούλευση ο νέος διαγωνισμός για την προμήθεια 700 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων βραδείας και ταχείας φόρτισης για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και τρόλεϊ για την περιοχή Αθηνών. Στο μίγμα λεωφορείων του νέου διαγωνισμού θα περιλαμβάνονται κατά πληροφορίες περίπου 180 τρόλεϊ, 380 οχήματα αργής φόρτισης, ενώ τα υπόλοιπα θα είναι ταχείας φόρτισης.
  • Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ έως το 2035. Ειδικά οι διαγωνισμοί του ΟΑΣΑ έχουν προσωρινό ανάδοχο, ο οποίος πρόκειται να θέσει σε λειτουργία καινούργια λεωφορεία στους δρόμους της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής, 96 και 115 αντίστοιχα.
  • Ο προϋπολογισμός του διαγωνισμού του ΟΑΣΑ για την παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου στην Αθήνα ανέρχεται σε 452 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, ενώ η παραχώρηση αφορά διάστημα οκτώ ετών και περιλαμβάνει δικαίωμα προαίρεσης για την επαύξηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου έως 4% κατά την διάρκεια της σύμβασης. Στις υποχρεώσεις του αναδόχου εντάσσεται η κάλυψη των δρομολογίων με 211 καινούρια λεωφορεία.
  • Ο διαγωνισμός της Θεσσαλονίκης αφορά σε έργο περίπου 22,5 εκατ. οχηματοχιλιομέτρων ετησίως για 10 χρόνια με δυνατότητα επέκτασης έως πέντε χρόνια επιπλέον και πρόβλεψη αύξησης του έργου έως 20%. Περιλαμβάνει μοναδιαίο κόστος χιλιομέτρου στα 2 ευρώ αλλά και κινητροδότηση του αναδόχου ανάλογα με την επιπλέον επιβατική κίνηση που θα ελκύσει, κάτι που δεν περιλαμβάνει η σύμβαση της Αττικής. Ο εκτιμώμενος αριθμός οχημάτων για το έργο θα ανέλθει έως 250 μαζί με τα εφεδρικά και θα καθοριστεί ο τύπος και η χωρητικότητά τους στη Β΄ φάση του διαγωνισμού.
  • Δρομολογούνται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, 300 και 164 μισθώσεις λεωφορείων αντίστοιχα.
  • Τέλος, θα πρέπει να αναφερθεί πως δοκιμάζονται λεωφορεία υδρογόνου με στόχο την προμήθεια έως και 100 οχημάτων αυτού του καυσίμου σε επόμενο στάδιο.

Σχετικά Άρθρα