MENU

Μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου φορτίζει σε λιγότερο από πέντε λεπτά

Την τεχνολογία ανέπτυξε η βρετανική startup, Nybolt

H βρετανική νεοφυής επιχείρηση, Nybolt, μπορεί να έχει βρει την απάντηση σε ένα από τα κρίσιμα σημεία της οδήγησης ηλεκτρικού αυτοκινήτου – την αναμονή για τη φόρτιση της μπαταρίας.

Η εταιρία, με έδρα το Cambridge, ανέπτυξε μια νέα μπαταρία ιόντων λιθίου 35 kWh που πέτυχε φόρτιση από το 10% στο 80% σε διάστημα μικρότερο των 4 1/2 λεπτών.

Αυτό είναι πολύ πιο γρήγορο από τα 20 λεπτά περίπου που χρειάζονται σήμερα κάποια ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ταχυφορτιστή, όπως ο Supercharger της Tesla (TSLA). Είναι επίσης πολύ πιο κοντά στα δύο λεπτά που χρειάζονται για να γεμίσει ένα μέσο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.

“Η εκτεταμένη έρευνά μας εδώ στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις ΗΠΑ έχει ξεκλειδώσει μια νέα τεχνολογία μπαταρίας που είναι έτοιμη αυτή τη στιγμή”, δήλωσε ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Nyobolt, κ. Sai Shivareddy. “Επιτρέπουμε τον εξηλεκτρισμό νέων προϊόντων και υπηρεσιών που σήμερα θεωρούνται μη βιώσιμα ή αδύνατα”, τόνισε.

Η τεχνολογία της Nyobolt βασίζεται σε μια δεκαετία έρευνας με επικεφαλής την επιστήμονα μπαταριών Clare Grey του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ και τον Shivareddy με σπουδές στο Κέιμπριτζ, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας.

Το κλειδί για την ικανότητα των μπαταριών της να φορτίζονται εξαιρετικά γρήγορα χωρίς μεγάλο αντίκτυπο στη μακροζωία τους είναι ένας σχεδιασμός που σημαίνει ότι παράγουν λιγότερη θερμότητα. Αυτό τις καθιστά επίσης ασφαλέστερες, καθώς η υπερθέρμανση μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά και έκρηξη μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου.

Επιπλέον, τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των ανόδων των μπαταριών επιτρέπουν την ταχύτερη μεταφορά ηλεκτρονίων. Η Nyobolt βρίσκεται επί του παρόντος σε συζητήσεις για την παραγωγή της σε μεγάλη κλίμακα.

Ένα κρίσιμο χημικό στοιχείο στις μπαταρίες της Nyobolt είναι το νιόβιο, πέρυσι εκτιμάται ότι εξορύχθηκαν παγκοσμίως μόνο 83.000 τόνοι (94.500 τόνοι).

Συγκριτικά με τον γραφίτη, που χρησιμοποιείται συνήθως ως υλικό ανόδου στις μπαταρίες ιόντων λιθίου, εκτιμάται ότι το 2023 θα παραχθούν 1,6 εκατομμύρια τόνοι (1,8 εκατομμύρια τόνοι).

Εκτός από την αργή φόρτιση, τα εμπόδια για την ιδιοκτησία ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ και την Ευρώπη περιλαμβάνουν το λεγόμενο range anxiety – την ανησυχία ότι το αυτοκίνητο δεν θα έχει αρκετή φόρτιση μπαταρίας για να φτάσει στον προορισμό του, ιδιαίτερα έντονη κατά τη διάρκεια μεγάλων διαδρομών – και την υψηλότερη μέση τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων σε σύγκριση με τα νέα συμβατικά αυτοκίνητα.

Σχετικά Άρθρα