MENU

Από τη ΓΕΚ Τέρνα η καλύτερη οικονομική προσφορά για τον ΒΟΑΚ

Ποια είναι τα επόμενα βήματα της διαδικασίας

Ο Όμιλος ΓΕΚ Τέρνα είναι ο προτιμητέος επενδυτής για τον ΒΟΑΚ, κατά την σημερινή αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών για το έργο.

Ειδικότερα, τα επόμενα βήματα της διαδικασίας είναι καταρχάς η ανάδειξη προσωρινού αναδόχου, μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου των φακέλων οικονομικών προσφορών, την έκδοση του σχετικού πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού και την απόφαση της Αναθέτουσας Αρχής επί του πρακτικού.

Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν (μεταξύ άλλων) η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή. Στη συνέχεια, με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσει η περίοδος της μελέτης του έργου κι ακολούθως, όταν οριστικοποιηθούν οι μελέτες και αφού έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις ώστε να καταστεί διαθέσιμος ο χώρος εκτέλεσης του έργου, θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.

Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε (5) έτη (έως 60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών.

Tο κατασκευαστικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε περίπου 1,8 δισ. ευρώ, η αιτούμενη κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών.

Νωρίτερα, το energodromio.gr έγραφε:

Ολοκληρώνεται σήμερα η διαγωνιστική διαδικασία για το μεσαίο τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), το οποίο αποτελεί την μεγαλύτερη σύμβαση παραχώρησης της περιόδου, με την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών των ενδιαφερομένων σχημάτων.

Το έργο αποτελεί μέρος του σπονδυλωτού αυτοκινητοδρόμου που θα διατρέχει το βόρειο τμήμα της μεγαλονήσου, το οποίο έχει εν μέρει χρηματοδοτική υποστήριξη από το ΤΑΑ (200 εκατ. ευρώ), κρατική χρηματοδότηση (600 εκατ. από το ΕΣΠΑ 2021-2027), αλλά απαιτεί οικονομική συνεισφορά και από τον ανάδοχο (τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ).

Σημειώνεται επίσης πως η αναθέτουσα αρχή έχει συμπεριλάβει και προβλέψεις επιδότησης των διοδίων, παράμετρος που θα παίξει ρόλο στις τελικές προσφορές.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι προσφορές μπορούν να ανέλθουν έως και τα 2 δις. ευρώ. Το έργο έχει βαρύ κατασκευαστικό αντικείμενο (Χανιά έως το Ηράκλειο, μαζί με την προαίρεση από Κίσσαμο έως Χανιά, μήκους σχεδόν 190 χλμ) και το διεκδικούν η εταιρία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και οι κοινοπραξίες ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Mytilineos και ΑΒΑΞ – Egis – Meridiam.

Οι φάκελοι των τριών διεκδικητών είχαν κατατεθεί στις 8 Μαίου 2023, πριν τις εθνικές εκλογές, ωστόσο η σταδιακή αποσφράγιση ξεκίνησε πριν τη λήξη του 2023, οδηγώντας μάλιστα το ΥΠΟΜΕ να προχωρήσει σε δίμηνη παράταση ισχύος των προσφορών (έως τις 7 Μαρτίου 2024), προκειμένου αυτές να παραμείνουν σε ισχύ έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία αποσφράγισης και η ανάδειξη προσωρινού αναδόχου.

Υπενθυμίζεται πως τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη (ΣΔΙΤ) έχουν συμβασιοποιηθεί με αναδόχους την εταιρία ΑΚΤΩΡ για το πρώτο τμήμα και την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – INTRAKAT για το δεύτερο.

Σχετικά Άρθρα