MENU

Μύθοι και αλήθειες για την ηλεκτροκίνηση – Πότε γίνονται πιο «φιλικά» προς το περιβάλλον

Πόσο ρυπαίνουν, πραγματικά, τα EV


Η συζήτηση για το κατά πόσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ρυπαίνουν περισσότερο από τα συμβατικά βρίσκεται στο προσκήνιο εδώ και αρκετό καιρό.

Παρά το γεγονός πως για την κατασκευή τους απαιτείται περισσότερη ενέργεια με αποτέλεσμα να προκαλείται μεγαλύτερη οικολογική ζημιά στο περιβάλλον, τελικώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ρυπαίνουν λιγότερο από εκείνα που χρησιμοποιούν κινητήρες βενζίνης ή diesel. Σύμφωνα με έρευνα της Polestar τα EVs αντιστρέφουν αυτή την κατάσταση μετά από 50.000 χλμ. και γίνονται πιο φιλικά.

Η μελέτη της Polestar, ωστόσο, διεξήχθη πριν από δύο χρόνια, και οι στόχοι έχουν μετακινηθεί σημαντικά από τότε. Καθώς το ενεργειακό δίκτυο λαμβάνει όλο και περισσότερη ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές , αναφέρεται ενδεικτικά ότι η Ιρλανδία είδε το 41% της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές πέρυσι – αυτός ο αριθμός χιλιομέτρων μειώνεται όλο και περισσότερο.

Ανάλογα αλλάζει και ο τρόπος κατασκευής των ηλεκτρικών οχημάτων, και μάλιστα γρήγορα

“Το ευρωπαϊκό εργοστάσιό μας στη Žilina της Σλοβακίας τροφοδοτείται πλήρως από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας”, τονίζει ο κ. Ronan Flood από την Kia Ireland. “Η συνεργασία μας με το Ocean Cleanup μας βοηθά να λαμβάνουμε απόβλητα από τον ωκεανό και να τα ανακυκλώνουμε για χρήση στην παραγωγή των οχημάτων μας.

Στην πραγματικότητα, 34 κιλά ανακυκλωμένου υλικού μπαίνουν σήμερα σε κάθε ένα από τα EV μας και αυτό θα αυξηθεί στο 20% του συνόλου της χρήσης πλαστικού μας μέχρι το 2030″, προσθέτει.

Όπως επισημαίνει ο κ. Damien O’Sullivan της Audi Ireland, “Ο στόχος είναι να αναπτύξουμε και να παράγουμε οχήματα με πιο αποδοτικό και φιλικό προς τους πόρους και την ανακύκλωση τρόπο, να τα διατηρούμε σε χρήση για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και να τα ανακυκλώνουμε στον καλύτερο δυνατό βαθμό στο τέλος της ζωής τους”.

Τα EVs μεταφέρουν τις εκπομπές ρύπων στους σταθμούς παραγωγής ενέργειας

Ενδεχομένως να συμβαίνει, αλλά αυτό είναι θετικό, καθώς η παραγωγή ενέργειας θα μετατοπίζεται όλο και περισσότερο προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Εναλλακτικές λύσεις συνθετικών καυσίμων

Η τεχνολογία για την παρασκευή τους -ιδιαίτερα η πιο αποτελεσματική, η οποία παίρνει άνθρακα από τον αέρα και τον συνδυάζει με υδρογόνο για να φτιάξει ένα καύσιμο υδρογονανθράκων- είναι ακόμη πολύ καινούργια και πολύ ακριβή.

Η Porsche έχει αναπτύξει ένα συνθετικό καύσιμο για τα αγωνιστικά της αυτοκίνητα, αλλά οι αριθμοί παραγωγής είναι ακόμη ελάχιστοι και το καύσιμο είναι πολύ ακριβό.

Αυτή τη στιγμή, ακόμη και οι καλύτερες εκτιμήσεις δείχνουν ότι το συνθετικό καύσιμο θα κόστιζε 1,40 ευρώ ανά λίτρο προ φόρων, ενώ τα σημερινά ορυκτά καύσιμα κοστίζουν μόνο περίπου 78 ευρώ ανά λίτρο προ φόρων. Είναι μακρύς ο δρόμος ώστε η παραγωγή συνθετικού καυσίμου να είναι ικανή να παρέχει ποσότητες που απαιτούνται, ενώ η ηλεκτρική ενέργεια υπάρχει ήδη παντού.

Ο κ. Pierre Boutin, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen στην Ιρλανδία, εκπροσωπεί μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, με κύκλο εργασιών και κέρδη δισεκατομμυρίων ευρώ και εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους.

Και ξέρει προς τα πού φυσάει ο άνεμος των EV: “Πιστεύουμε ακράδαντα ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ο καλύτερος τρόπος για την απαλλαγή από τον άνθρακα στον τομέα των μεταφορών”, υπογράμμισε ο Boutin.

“Από τα 180 δισεκατομμύρια ευρώ που προορίζονται για έρευνα και ανάπτυξη το 2023, ο Όμιλος Volkswagen διαθέτει τα δύο τρίτα για την ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση. Χρειάζονται ισχυρές αποφάσεις για να πραγματοποιηθεί ο μετασχηματισμός και είμαστε πλήρως προσηλωμένοι στην ηλεκτρική κινητικότητα”.

Ακόμα και οι εταιρείες που εκτιμούν ότι τα EV δεν είναι αρκετά κατάλληλα για όλους αυτή τη στιγμή αναγνωρίζουν ότι πρόκειται για μονόδρομο.

Φήμες για EV εναντίον πραγματικότητας: Είναι τα EVs πολύ ακριβά για να τα αγοράσεις…

Η κ. Helen Westby, διευθύνουσα σύμβουλος της BMW Ιρλανδίας, ισχυρίζεται ότι είναι κρίσιμο να προχωρήσουμε πραγματικά με την ηλεκτροκίνηση, ενώ ο κ. Oliver Zipse, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του BMW Group, εξέφρασε μια πραγματικά απογοητευτική σκέψη: “Το πώς θα ανταποκριθούμε στην κλιματική αλλαγή και πώς θα χειριστούμε τους περιορισμένους διαθέσιμους πόρους θα καθορίσει το μέλλον της κοινωνίας”, επισήμανε.

“Νομίζω λοιπόν ότι όλοι γνωρίζουμε τον λόγο για τον οποίο πρέπει να στραφούμε στην ηλεκτροκίνηση και, για μένα, η σημερινή ημέρα αφορά την αποκατάσταση αυτής της ισορροπίας και τη διασφάλιση ότι θα εξετάσουμε την αλήθεια γύρω από το τι συμβαίνει με τα ηλεκτρικά οχήματα και από τις δύο πλευρές.

Δεν είμαστε εδώ για να διαφωνήσουμε για τους ισχυρισμούς που διατυπώνει ο καθένας. Θα έλεγα επίσης ότι επί του παρόντος, και το υπογράμμισα 100 φορές στις σημειώσεις μου, τα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να μην είναι για όλους.

Αλλά καθώς προχωράμε μπροστά, καθώς επεκτείνουμε την εμβέλεια των οχημάτων μας και βελτιώνεται η υποδομή που έχουμε εδώ στην Ιρλανδία, νομίζω ότι θα είναι το κινητήριο σύστημα επιλογής”, κατέληξε

Σχετικά Άρθρα