Ο Wan Gang, ο “αρχιτέκτονας” της στρατηγικής της Κίνας για την ηλεκτροκίνηση υποστηρίζει ότι οι κινεζικές επενδύσεις στην ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια διέξοδο και για τις δύο πλευρές εν μέσω εμπορικών εντάσεων.
“Πιστεύω ότι οι κυβερνήσεις της Κίνας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξετάζουν τώρα πώς, μέσω διαπραγματεύσεων, μπορούν να συνδυάσουν τις επενδύσεις μαζί με το εμπόριο “, υπογράμμισε ο Wan Gang, που είναι πλέον πρόεδρος της Ένωσης Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας.
Οι δηλώσεις του ακολούθησαν της ανακοίνωσης του Υπουργείου Εμπορίου της Κίνας ότι ξεκινά διαβουλεύσεις με την ΕΕ σχετικά με την έρευνα του μπλοκ για τον ρόλο των επιδοτήσεων στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η ΕΕ νωρίτερα αυτό το μήνα ανακοίνωσε την απόφασή της να αυξήσει τους δασμούς στις εισαγωγές των οχημάτων.
“Παρόλο που δεν εξάγουμε μεγάλο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων, ίσως οι κινεζικές εταιρείες μπορούν να δοκιμάσουν να επενδύσουν στην Ευρώπη“, δήλωσε ο Wan, σημειώνοντας ότι μια τέτοια χρηματοδότηση θα μπορούσε να δημιουργήσει θέσεις εργασίας.
Ο Wan έγινε υπουργός επιστήμης και τεχνολογίας της Κίνας γύρω στο 2007 και είναι γνωστός για την πρωτοπορία του στην πρώιμη ώθηση της χώρας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τόνισε ότι, όταν η Κίνα προσχώρησε στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου το 2001, είχε ήδη εργαστεί στη Γερμανία για περίπου 15 χρόνια, μεταξύ άλλων στην Audi – και βίωσε αρκετές περιόδους αστάθειας των τιμών του πετρελαίου.
Ο Wan πρόσθεσε ότι το 2001 ήταν επίσης το έτος κατά το οποίο η κινεζική κυβέρνηση έθεσε ως στόχο την ανάπτυξη μιας “μέτριας ευημερούσας κοινωνίας”, πράγμα που θα σήμαινε ότι κάθε οικογένεια θα είχε σύντομα το δικό της αυτοκίνητο.
Όμως, τα οχήματα με καύσιμα θα ασκούσαν πίεση στο Πεκίνο για να εξασφαλίσει σταθερή προμήθεια φυσικού αερίου για τους καταναλωτές, ενώ η ρύπανση θα αυξανόταν, εκτίμησε τότε ο Wan.
Υποστήριξε ότι η Κίνα δεν σκεφτόταν να ανταγωνιστεί κανέναν όταν ανέπτυσσε τη στρατηγική της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά σκεφτόταν τη δική της επιβίωση.
Οι ΗΠΑ αύξησαν φέτος επίσης τους δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων εν μέσω αυξανόμενων επικρίσεων για το πώς η πολιτική του Πεκίνου έχει ευνοήσει υπερβολικά τους εγχώριους παίκτες έναντι των ξένων εταιρειών.
Ο Wan δήλωσε ότι η Κίνα του ζήτησε να επιστρέψει από τη Γερμανία και να ξεκινήσει την έρευνα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πριν από περισσότερα από 20 χρόνια. Γύρω στο 2010, ανέφερε ότι οι κινεζικές πόλεις αντιμετώπιζαν ακραία προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, γεγονός που έδωσε κίνητρα για μια τοπική προσπάθεια για την ηλεκτροκίνηση, ξεκινώντας από τα λεωφορεία και τα ταξί.
Φέτος, τα νέα ενεργειακά οχήματα – μια κατηγορία που περιλαμβάνει αυτοκίνητα με μπαταρίες και υβριδικά αυτοκίνητα – έχουν φτάσει πάνω από το ένα τρίτο των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην Κίνα, σύμφωνα με στοιχεία της τοπικής ένωσης επιβατών.
Ωστόσο, ο Wan δήλωσε ότι οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει ακόμη να κάνουν περισσότερα για να μειώσουν το άγχος των οδηγών για την αυτονομία -όπως για παράδειγμα να επιτρέπουν στα οχήματα να γνωρίζουν πότε και πού πρέπει να φορτιστούν αυτόματα- και να βελτιώσουν την ασφάλεια στο δρόμο μέσω της τεχνολογίας υποβοήθησης του οδηγού.
Είπε ότι η ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μια “μη αναστρέψιμη τάση” για τον κόσμο, σημειώνοντας ότι “πρέπει να είμαστε απολύτως αποφασισμένοι να προχωρήσουμε παρά τις αντιξοότητες”.