Η Δανία και η Γερμανία βρίσκονται ένα βήμα πιο κοντά στο να συνδεθούν με τη μεγαλύτερη υποθαλάσσια σιδηροδρομική και οδική σήραγγα στον κόσμο.
Ο βασιλιάς της Δανίας Frederik Χ εγκαινίασε τη σήραγγα μήκους 18 χιλιομέτρων κάτω από τη Βαλτική Θάλασσα. Θα συνδέει τη νότια Δανία με τη βόρεια Γερμανία και θα συμβάλει στην πράσινη μετάβαση του τομέα των μεταφορών.
Η σύνδεση Fehmarnbelt, η οποία αναμένεται να ανοίξει το 2029, θα μειώσει επίσης το ταξίδι από τα 45 λεπτά που διαρκεί σήμερα η διέλευση με πλοίο σε μόλις επτά λεπτά με το τρένο. Θα συνδέει το Roedby στην πλευρά της Δανίας με το Puttgarten στη Γερμανία, με περαιτέρω οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις με την κεντρική Ευρώπη και τις σκανδιναβικές χώρες.
Το πρώτο τμήμα της σήραγγας Fehmarnbelt είναι έτοιμο
Η Sund & Baelt, η εταιρεία που κατασκευάζει τη σύνδεση του Fehmarn, ισχυρίζεται ότι θα είναι η μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα. Θα περιλαμβάνει επίσης μια ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή. Τα αυτοκίνητα αναμένεται να μπορούν να διασχίσουν τη Βαλτική Θάλασσα σε 10 λεπτά στις τέσσερις λωρίδες και τα τρένα θα το κάνουν σε επτά λεπτά.
Το 2011, αποφασίστηκε να κατασκευαστεί η σύνδεση μεταξύ του νησιού Lolland της νότιας Δανίας και του νησιού Fehmarn της βόρειας Γερμανίας. Οι εργασίες στη δανική πλευρά ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2022 και στη γερμανική πλευρά ακριβώς ένα χρόνο αργότερα.
Πόσο θα κοστίσει η σύνδεση του Fehmarn
Η σήραγγα θα αποτελείται από 89 στοιχεία από σκυρόδεμα τα οποία κατασκευάζονται σε ειδικές εγκαταστάσεις στο Roedbyhavn στο Lolland, που θεωρείται το μεγαλύτερο εργοτάξιο της Βόρειας Ευρώπης.
Η σύνδεση Fehmarn θα κοστίσει 55,1 δισεκατομμύρια κορώνες (4,8 δισεκατομμύρια ευρώ) και θα πληρωθεί από τους χρήστες στη Δανία. Η κυβέρνηση της Δανίας θα αποφασίσει το τέλος διοδίων σε μεταγενέστερο στάδιο.
Τα τελευταία χρόνια η Δανία έχει κατασκευάσει οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις με τη γειτονική Σουηδία και μεταξύ δύο μεγάλων δανικών νησιών.
Το 2000, μια γέφυρα-σήραγγα μέσω του πορθμού Oresund συνέδεσε την Κοπεγχάγη με την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Σουηδίας, το Μάλμε, και το 1998 άνοιξε η οδική κυκλοφορία μεταξύ των νησιών Funen, όπου βρίσκεται το Odense – η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Δανίας.