Προς δημοπράτηση οδεύουν τα πρώτα τέσσερα έργα για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα, ενώ προετοιμάζονται και τα σιδηροδρομικά έργα που «κολλάνε» στο φορέα δημοπράτησης.
Με υπουργική απόφαση καθορίστηκαν τα τέσσερα οδικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 900 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένονται οι δημοπρατήσεις και οι προσκλήσεις προς τους μεγάλους του κλάδου υποδομών που αναμένεται να κληθούν στο πλαίσιο fast track διαδικασιών να αναλάβουν τα έργα.
Όπως προσδιορίζονται στην υπουργική απόφαση, τα τέσσερα κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias», συνολικού προϋπολογισμού 900 εκατ. ευρώ είναι:
• Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel») και «Elias» Δήμων: Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278,2 εκατ. ευρώ
• Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel») και «Elias» Δήμων: Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267,5 εκατ. ευρώ.
• Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel») και «Elias» Δήμων: Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, με προϋπολογισμό 184 εκατ. ευρώ.
• Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel») και «Elias» Δήμων: Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου Λίμνης-Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων, με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ.
Ως προς την κατανομή των πόρων για τις εργασίες που θα γίνουν σε συνολικό μήκος 159 χιλιομέτρων οδικού δικτύου, αυτοί θα διατεθούν ως εξής: 33% του ποσού στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας, 25% στην Περιφερειακή ενότητα Τρικάλων, 21% στην Περιφερειακή ενότητα Καρδίτσας, 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Λάρισας, 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Ευβοίας και 2% στην Περιφερειακή ενότητα Φθιώτιδας.
Από το ΥΠΟΜΕ η ανάθεση των σιδηροδρομικών έργων
Η αγορά εκτιμούσε πως τα σιδηροδρομικά έργα, όπου το κόστος αποκατάστασης των ζημιών υπολογίζεται σε 460 εκατ. ευρώ περίπου, ήταν «ωριμότερα» ώστε να οδηγηθούν σε δημοπράτηση, ωστόσο εκκρεμεί ο προσδιορισμός τους.
Κατά πληροφορίες το ΥΠΟΜΕ αναδεικνύεται αναθέτουσα αρχή, ενόσω ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ βρίσκονται σε καθεστώς αναδιάρθρωσης.
Παρόλα αυτά, πληροφορίες αναφέρουν πως αφορούν τη σιδηροδρομική γραμμή Δομοκός – Λάρισα, τη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα – Βόλος και τη σιδηροδρομική γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα. Εκτιμάται δε πως θα δημοπρατηθεί μια ακόμη εργολαβία για τη σηματοδότηση και την εγκατάσταση συστημάτων ETCS στο εν λόγω δίκτυο.