MENU

Η πολλαπλή σημασία της μείωσης των ορίων ταχύτητας εντός αστικού ιστού

Εκδήλωση συνεργασίας ITF και DG Reform

Οι καλές πρακτικές για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και την ανάπτυξη των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας παρουσιάστηκαν σε σημερινή εκδήλωση του ΥΠΟΜΕ σε συνεργασία με το International Transportation Forum και την DG Reform.

Η Υφυπουργών Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου κατέγραψε τα τέσσερα κρατικά προγράμματα επιδοτήσεων και παράλληλα υπογράμμισε τη σημασία της μείωσης των ορίων ταχύτητας εντός αστικού ιστού.

«Η χώρα μας προωθεί ενεργά τη χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που δεν ρυπαίνουν εκεί που κινούνται, όπως τα ηλεκτρικά λεωφορεία. Ήδη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν 250 ηλεκτρικά λεωφορεία βελτιώνοντας και διευκολύνοντας τις μετακινήσεις των πολιτών. Σήμερα υλοποιούνται στη χώρα μας τέσσερα κρατικά προγράμματα επιδοτήσεων. Το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» που μόλις ξεκίνησε δεικνύει ιδιαίτερη δυναμική. Είναι απλοποιημένο σε σχέση με τα προηγούμενα. Προσφέρει επιδοτήσεις μέχρι 11.000 ευρώ και αφορά στην επιδότηση αγοράς νέου ηλεκτρικού οχήματος από φυσικά ή νομικά πρόσωπα.

Για τους επόμενους 10 μήνες είναι διαθέσιμα 33 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά στα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) προωθούνται με βάση το νομικό πλαίσιο (4784/2021) αλλά και το νόμο για τη μικροκινητικότητα, όπως και με τον νέο ΚΟΚ που θα τεθεί το επόμενο διάστημα σε δημόσια διαβούλευση. Η μείωση των ορίων ταχύτητας εντός αστικού ιστού είναι ένα τεράστιο βήμα για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Θα φέρει λιγότερους ρύπους, λιγότερο θόρυβο, συνύπαρξη με την μικροκινητικότητα, αλλά και βελτίωση στους δείκτες Οδικής Ασφάλειας. Συνολικά η παροχή εργαλείων που θα βοηθήσουν τις τοπικές αρχές στις προσπάθειές τους να αναπτύξουν και να παρακολουθήσουν τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας αποτελεί προτεραιότητα της Κυβέρνησής μας και φυσικά αντικείμενο των σημερινών παρουσιάσεων» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς πρόσθεσε: «Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουμε καταρτίσει ένα φιλόδοξο αλλά και ρεαλιστικό Στρατηγικό Σχεδιασμό για τον εκσυγχρονισμό και την πράσινη μετάβαση των Μεταφορών. Υλοποιούμε μεθοδικά και με συνέπεια, συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και στοχευμένα βήματα που υποστηρίζουν την αναβάθμιση των υπηρεσιών και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών πετυχαίνουμε ένα δομικό μετασχηματισμό του κλάδου, με πλήρη εκσυγχρονισμό του στόλου, με σύγχρονες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις».

Η Διευθύντρια του DG Reform, Nathalie Berger σημείωσε: «Η Ελλάδα έχει έναν από τους πιο παλιούς στόλους οχημάτων στην Ευρώπη. Είναι πολύ σημαντική η σταδιακή μετάβαση σε οχήματα πιο ασφαλή και μηδενικών εκπομπών ρύπων. Μέσα από αυτή τη συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διασφαλίζεται η ομαλή προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Ένας σημαντικός πυλώνας για τη μετάβαση στη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα».

O Γενικός Γραμματέας του International Transportation Forum, Young Tae Kim συμπλήρωσε: «Είναι πολύ σημαντική η αγαστή συνεργασία μας με την Ελληνική Κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Γίνονται σωστά σταθερά βήματα και μέσα από αυτό το συνέδριο παρουσιάζουμε το δρόμο για τα επόμενα βήματα της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα».

Σχετικά Άρθρα