Στο επίκεντρο της σημερινής (6/6) επίσκεψης του υφυπουργού Υποδομών & Μεταφορών Νίκου Ταχιάου στο Ηράκλειο της Κρήτης βρέθηκαν οι αναγκαίες παρεμβάσεις στον ΒΟΑΚ και η αξιοποίηση της έκτασης του αεροδρομίου Ηρακλείου ”Νίκος Καζαντζάκης”. Κατά την συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα με τους δημάρχους Ηρακλείου Αλέξη Καλοκαιρινό και Μαλεβιζίου Μενέλαο Μποκέα, διατυπώθηκε η διάθεση συνεργασίας και από τις δύο πλευρές.
Ειδικότερα, για τον ΒΟΑΚ, ο δήμαρχος ενημέρωσε τον κ. Ταχιάο για την σχετική συνάντηση που πραγματοποίησε με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τεκμηρίωσε τους λόγους για τους οποίους είναι απαραίτητη η κατασκευή cuts & covers, υπόγειων διαβάσεων και παρόδιου δικτύου υδραυλικών έργων.
Για το αεροδρόμιο ”Νίκος Καζαντζάκης”, ο Αλέξης Καλοκαιρινός αναφέρθηκε στη συνάντηση που πραγματοποίησε την Τετάρτη 5/6 με την ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ, στην αρμοδιότητα του Δήμου Ηρακλείου, τόσο ως ιδιοκτήτη μεγάλου μέρους της έκτασης, όσο και χωροταξικά, καθώς και στο ότι ο Δήμος θα είναι συμμέτοχος στις αποφάσεις, συνδικαιούχος στο έργο, και όχι απλός συνομιλητής της διαδικασίας.
«Από τη λογική στην πράξη»
Στο τέλος της συνάντησης, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος σε δήλωσή του αναφέρθηκε στην καλή συνεργασία με τις τοπικές αρχές και την ωριμότητα που έχουν όπως ανέφερε. Για το ΒΟΑΚ μάλιστα, τόνισε ότι «το θέμα είναι από τη λογική να περάσουμε στην πράξη, δηλαδή να μπορέσουμε να λύσουμε ζητήματα που πραγματικά τίθενται» και ανέφερε ότι «τα ίδια ζητήματα έθεσε και στον πρωθυπουργό πριν από λίγες ημέρες ο κύριος δήμαρχος» ενώ για την έκταση του αεροδρομίου ”Νίκος Καζαντζάκης” μετά τη λειτουργία του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλι, σημείωσε ότι πρόκειται για ένα ζήτημα που πρέπει να πάρει το δρόμο του, διευκρινίζοντας ότι οι προτάσεις του Δήμου έχουν μεγάλη σημασία.
«Είτε μιλάμε για την κυβέρνηση, είτε μιλάμε για την Τοπική Αυτοδιοίκηση νομίζω ότι έχουμε τους ίδιους στόχους. Και το Καστέλι πρέπει να τελειώσει στην ώρα του και ο ΒΟΑΚ πρέπει να γίνει ει δυνατόν μια ώρα αρχύτερα, και φυσικά το ”Νίκος Καζαντζάκης” δεν μπορεί να μείνει ένας χώρος κενός όπως είχε μείνει τόσα χρόνια το Ελληνικό πριν αρχίσει η αξιοποίηση του. Άρα αυτά είναι ζητήματα που μπορούμε να τα τρέξουμε μόνο αν συνεννοηθούμε με τις τοπικές αρχές» είπε χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων ο κ. Ταχιάος.
Στη συνάντηση με τον δήμαρχο Μαλεβιζίου Μενέλαο Μποκέα, αυτό που επισημάνθηκε στον κ. Ταχιάο ήταν η αναγκαιότητα ο νέος Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης να μην κόψει στα δύο το Γάζι και να μην περιορίσει την ραγδαία οικιστική ανάπτυξη που υπάρχει στην περιοχή. Μάλιστα ο δήμαρχος, πρότεινε την υπογειοποίηση- ταπείνωση ενός εκτεταμένου τμήματος του ΒΟΑΚ που διέρχεται το νότιο τμήμα του πολεοδομικού συγκροτήματος του Γαζίου, έτσι ώστε να καταστεί εφικτή η δημιουργία πάνω από αυτό το τμήμα, διόδων ασφαλούς και σύγχρονης διαδημοτικής συγκοινωνίας- επικοινωνίας, οχημάτων, μέσων μαζικής συγκοινωνίας, εναλλακτικών μέσων μετακίνησης και πεζών βάσει των όρων που θέτει το εγκεκριμένο και χρηματοδοτημένο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Γαζίου. Παράλληλα ο κ. Μποκέας ζήτησε από τον υφυπουργό Υποδομών τη διαμόρφωση του κόμβου που δημιουργείται, όχι μόνο με έξοδο προς το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου αλλά και αντίστροφα προς το Γάζι. Να είναι δηλαδή η ανεμπόδιστη και άμεση πρόσβαση από και προς το Γάζι.
Ο Νίκος Ταχιάος υποστήριξε πως το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών θέλει μέσα από μία ομάδα εργασίας, να εξεταστούν όλες οι ενστάσεις που υπάρχουν για τη χάραξη του ΒΟΑΚ και όσο άμεσα γίνεται, να δοθούν λύσεις και στον Δήμο Μαλεβιζίου, ώστε το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης να λειτουργήσει προς όφελος της τοπικής κοινωνίας συμβάλλοντας στην περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Πηγή βίντεο-φωτο: cretalive