MENU

Με τρεις διεκδικητές στην επόμενη φάση ο διαγωνισμός για το οδικό έργο ΣΔΙΤ Δράμα – Αμφίπολη

Στον ανταγωνιστικό διάλογο εισέρχονται ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άβαξ και Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, εκτός η Intrakat

Στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου προχωρά ο διαγωνισμός για το οδικό έργο ΣΔΙΤ «Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)», ο οποίος είχε λάβει μικρή αναβολή έως τα τέλη Μαρτίου 2024 μετά από σχετικό αίτημα ενδιαφερόμενων σχημάτων.

Το ίδιο εξάλλου είχε συμβεί και για έτερο διαγωνισμό οδικού έργου ΣΔΙΤ στη Βόρειο Ελλάδα (Θεσσαλονίκη – Έδεσσα), ωστόσο για τον πρώτο υπάρχει «λευκός καπνός» από το ΥΠΟΜΕ για τη συνέχιση τριών διεκδικητών στην επόμενη φάση.

Πρόκειται για τις εταιρίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άβαξ και την κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, ενώ δεν θα συνεχίσει στη διεκδίκηση του έργου η Intrakat που συμπεριλαμβανόταν στην α΄ φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Το έργο είναι εκτιμώμενης αξίας 248,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), μέσω μοντέλου Σύμπραξης Δημόσιο και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), ενώ το σκέλος της κρατικής χρηματοδότησης θα προέλθει από τα κονδύλια του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Ο ακριβής προϋπολογισμός, οι πληρωμές διαθεσιμότητας, αλλά και η οριστική διάρκεια της θα καθοριστούν βάσει των αποτελεσμάτων του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Αναβάθμιση οδικών τμημάτων και κατασκευή νέων

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της εθνικής οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού, είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.

Η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι 3 χρόνια και η περίοδος λειτουργίας και συντήρησης είναι 27 χρόνια.

Ειδικότερα, το έργο αφορά στην αναβάθμιση της εθνικής οδού Δράμας – Αμφίπολης, καθώς η κύρια αρτηρία θα γίνει αυτοκινητόδρομος με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων.

Στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) θα υλοποιήσει:

· Τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων: Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους περίπου 29,5 χλμ., Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους περίπου 13,5 χλμ., Α/Κ Μεσορράχης • Α/Κ Παλαιοκώμης, Α/Κ Μ. Σουλίου, Α/Κ Ροδολίβους, Α/Κ Πρώτης, Α/Κ Ν. Μπάφρας, Α/Κ (Ημικόμβος) Αγγίτη, Α/Κ Μαυρολεύκης, Α/Κ Περιφερειακής Δράμας και Κ/Κ Δράμας (σύνδεση με το αστικό δίκτυο της Δράμας).

· Τη λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα Δράμα – Αμφίπολη συνολικού μήκους περίπου 43 χλμ. και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο πρώτο τμήμα.

Υπενθυμίζεται πως η οδική σύνδεση της Δράμας με τις γύρω μεγάλες πόλεις και την Εγνατία Οδό θα δώσει λύση τόσο στις τοπικές μετακινήσεις όσο και στις διελεύσεις από τα βόρεια σύνορα.

Σχετικά Άρθρα