Η Stellantis σχεδιάζει να προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα Jeep με τιμή πώλησης κοντά στα 25.000 δολ. στις ΗΠΑ και μάλιστα «πολύ σύντομα» για να προσελκύσει αποτελεσματικότερα τους mainstream καταναλωτές, καθώς η ζήτηση για οχήματ EV επιβραδύνεται, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO κ. Carlos Tavares.
Η Stellantis προσφέρει επί του παρόντος μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Avenger SUV της στην Ευρώπη, η τιμή του οποίου ξεκινά από 35.000 ευρώ. Το όχημα δεν πωλείται στις ΗΠΑ, όπου η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επικεντρωθεί στα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα Jeep.
Η προσφορά ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος με τιμή γύρω στα 25.000 δολάρια αποτελεί εδώ και καιρό στόχο για αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Stellantis και η Tesla. Η σημασία ενός τέτοιου οχήματος έχει γίνει πιο εμφανής καθώς κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD και η Nio αυξάνουν τις πωλήσεις λιγότερο ακριβών EV εκτός Κίνας.
«Αν με ρωτήσετε ποιο είναι ένα προσιτό BEV, θα έλεγα 20.000 ευρώ στην Ευρώπη και 25.000 δολάρια στις ΗΠΑ», δήλωσε ο Tavares.
Αποκάλυψε, πάντως, λίγες λεπτομέρειες σχετικά με το επερχόμενο όχημα, λέγοντας ότι η τιμή του θα είναι περίπου 25.000 δολάρια στις ΗΠΑ ανάλογη με αυτή που προωθεί η Stellantis για το SUV Citroen e-C3, μοντέλο χαμηλού κόστους που ξεκινά από 23.300 ευρώ ή περίπου 25.200 δολάρια.
Ο Tavares δήλωσε ότι η εταιρεία αναμένει να επιτύχει ισοτιμία κόστους μεταξύ των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της και των παραδοσιακών οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέσα στα επόμενα τρία χρόνια για να ανταγωνιστεί καλύτερα την αυξανόμενη «κινεζική εισβολή» των προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων.
Τα σχόλια του Tavares έρχονται εν μέσω αυξανόμενων γεωπολιτικών εντάσεων γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και άλλες περιοχές.
Πολλοί στην αυτοκινητοβιομηχανία φοβούνται ότι τα λιγότερο ακριβά, κινεζικής κατασκευής οχήματα θα κατακλύσουν τις αγορές, υποβαθμίζοντας τα εγχώριας παραγωγής EVs.
Ο Tavares δήλωσε επίσης ότι οι δασμοί όπως αυτοί που εφαρμόζουν οι ΗΠΑ κατά των κινεζικών EV μπορεί να καθυστερήσουν την επέκτασή τους στις ΗΠΑ, αλλά δεν θα την σταματήσουν εντελώς.