Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει πρόσφατη οδηγία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σύμφωνα με την οποία τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά οχήματα μπορούν να επιβιβαστούν σε πλοίο, μόνον εάν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του δεν υπερβαίνει το 40% της συνολικής χωρητικότητας.
Ακόμα και η φόρτιση της μπαταρίας στο 50% είναι απαγορευτική, οπότε καλύτερα να βεβαιωθείτε ότι σας έχει μείνει λιγότερο από 40% όταν κάνετε check-in σε ένα πλοίο.
Ο συγχρονισμός της άφιξης ώστε να διασφαλίσετε ότι έχετε αρκετή μπαταρία για να φτάσετε στον επόμενο φορτιστή, αλλά όχι τόσο πολύ ώστε να σας αρνηθούν την επιβίβαση, είναι δύσκολος. Αν φτάσετε με μπαταρία άνω του 40%, θα πρέπει να συνεχίσετε να οδηγείτε μέχρι να ρίξετε τη φόρτιση κάτω από το όριο.
Η αποφόρτιση της μπαταρίας, ενώ το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο είναι αρκετά δύσκολη, οπότε το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να οδηγήσετε. Φανταστείτε τώρα το αποτέλεσμα δεκάδων EVs που οδηγούν γύρω από το λιμάνι μόνο και μόνο για να αδειάσουν την μπαταρία ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν το ταξίδι τους πάνω από τη θάλασσα.
Αν συνυπολογίσουμε και τους αρκετούς τουρίστες που φθάνουν πλέον στη χώρα μας με EVs και οι οποίοι πιθανώς να μην είναι ενήμεροι για τη νέα οδηγία/κανονισμό, γίνεται αντιληπτό ότι η εγκύκλιος δημιουργεί νέα προβλήματα για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.
Η απόφαση αποδίδεται σε λόγους ασφαλείας, που όμως αμφισβητούνται.
Οι στατιστικές έχουν δείξει ξεκάθαρα ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν περίπου 16 φορές λιγότερες πιθανότητες να πιάσουν φωτιά σε σύγκριση με τα οχήματα εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο σβήνετε μια πυρκαγιά σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι εντελώς διαφορετικός από αυτόν που αφορά ένα όχημα εσωτερικής καύσης. Τα περισσότερα πληρώματα πλοίων, από αυτή την άποψη, δεν διαθέτουν την απαραίτητη γνώση.
Η άφιξη στο λιμάνι προορισμού με μια σχεδόν εξαντλημένη μπαταρία δημιουργεί πρόσθετες προκλήσεις. Οι σταθμοί φόρτισης εξακολουθούν να είναι περιορισμένοι στην Ελλάδα, με μόνο περίπου 2.000. Αυτοί βρίσκονται κυρίως στη νότια Ελλάδα, οι περισσότεροι μέσα και γύρω από την Αθήνα.
Απομακρυνθείτε από τους κύριους δρόμους κυκλοφορίας και τις μεγαλύτερες πόλεις και θα πρέπει να προγραμματίσετε προσεκτικά το ταξίδι σας με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη στα νησιά, όπου μεταφέρεστε με πλοίο.
Οι περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες στην Ελλάδα έχουν ήδη επισημάνει τους νέους κανονισμούς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ιστοσελίδες τους. Δεν επηρεάζονται μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα plug-in υβριδικά από αυτόν τον κανονισμό.
Οι οδηγοί οχημάτων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, όπως υγραέριο (LPG) ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), αντιμετωπίζουν επίσης περιορισμούς. Σε αυτή την περίπτωση, οι δεξαμενές τους δεν πρέπει να γεμίζουν σε ποσοστό μεγαλύτερο από το 50% της συνολικής χωρητικότητάς τους.