MENU

Προς επέκταση το δίκτυο των Μέσων Σταθερής Τροχιάς – Τι προβλέπεται το 2024

Το 4% των νέων γραμμών το 2024 αναμένεται να είναι στην Ε.Ε

Η ενίσχυση και ο εκσυγχρονισμός των μέσων μαζικής μεταφοράς, κυρίως σταθερής τροχιάς, αποτελεί βασική προτεραιότητα των κυβερνήσεων σε όλο τον κόσμο, με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών.

Τα αστικά κέντρα προωθούν και εκσυγχρονίζουν συνεχώς τα συγκοινωνιακά δίκτυα με έμφαση στην εισαγωγή & ανάπτυξη των Μέσων Σταθερής Τροχιάς, έτσι ώστε να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο & αξιόπιστο σύστημα συνδυασμένων μεταφορών

Σύμφωνα με στοιχεία της ιστοσελίδας για τις μεταφορές, thetransportpolitic.com, το 2023 δόθηκαν στην κυκλοφορία γραμμές μέσων σταθερής τροχιάς συνολικού μήκους 1.760 χιλιομέτρων, σ’ όλο τον κόσμο.

Επισημαίνεται ότι το 2022 παραδόθηκαν γραμμές συνολικού μήκους 1.819 χιλιομέτρων και το 2021 1.795 χιλιομέτρων.

Σ’ αυτές περιλαμβάνονται γραμμές Μετρό, Τραμ και άλλων αστικών σιδηροδρομικών μέσων αλλά και γραμμές BRT, λωρίδες κυκλοφορίας δηλαδή αποκλειστικά για λεωφορεία. Επιπλέον 1.100 νέοι σταθμοί και στάσεις άνοιξαν κατά μήκος αυτών των γραμμών, ενώ πολλοί άλλοι ήδη υπάρχοντες σταθμοί ξεκίνησαν να εξυπηρετούν επιπλέον γραμμές.

Το 64% των γραμμών αφορούσαν το Μετρό, συμπεριλαμβανομένων υπόγειων, επίγειων αλλά και υπέργειων γραμμών. Το 16% το Τραμ, το 10% τον ελαφρύ σιδηρόδρομο και τέλος το 6% τις γραμμές BRT.

Σχεδόν το 50% του μήκος των νέων γραμμών που παραδόθηκαν μέσα στο 2023, παραδόθηκαν στην Κίνα. Ακολούθησαν η Ρωσία (11%), οι ΗΠΑ (5%), η Ταϊλάνδη (4%) και η Ινδία (3%). Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αντιπροσωπεύουν το 5% των νέων γραμμών την περασμένη χρονιά.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις για την ολοκλήρωση νέων έργων το 2024, βάσει του υφισταμένου προγραμματισμού, αναμένεται η παράδοση ακόμα περισσότερων γραμμών που θα φτάνουν 3.014 χλμ. σε όλο τον κόσμο.

Μεταξύ των χωρών με έργα που σχεδιάζεται να παραδοθούν το 2024, η Κίνα αντιπροσωπεύει και πάλι το 50%, οι ΗΠΑ το 10%, η Ινδία το 7%, η Σαουδική Αραβία το 6% και η Τουρκία το 4%.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να έχει το 4% των γραμμών για το 2024. Ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνονται τα 9,6 χλμ. του Μετρό Θεσσαλονίκης το οποία, με βάση το τελευταίο χρονοδιάγραμμα, αναμένεται να ανοίξει στα τέλη του χρόνου.

Σχετικά Άρθρα