Την επιθετική επέκταση στην Ευρώπη συνεχίζουν οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παρά την απειλή υψηλών δασμών στις εισαγωγές από την ΕΕ.
Στο πλαίσιο αυτό, πριν μερικές ημέρες, η Nio άνοιξε εκθεσιακό χώρο στο Άμστερνταμ, ενώ η Xpeng λάνσαρε τα σπορ οχήματα κοινής ωφέλειας G9 και G6 στη Γαλλία.
Οι πολιτικές μάρκετινγκ έρχονται εν μέσω μιας συνεχιζόμενης έρευνας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τον εκτελεστικό βραχίονα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σχετικά με τις επιδοτήσεις που δίνονται στους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα. Το αποτέλεσμα αυτής της έρευνας θα μπορούσε να οδηγήσει σε δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι ΗΠΑ έχουν ήδη προβεί σε ένα τέτοιο βήμα, με την κυβέρνηση Biden να επιβάλλει δασμούς 100% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την ασιατική χώρα.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων επεκτείνονται επιθετικά στο εξωτερικό, καθώς προσπαθούν να προκαλέσουν την κυριαρχία της Tesla του Elon Musk, διεθνώς, αλλά και για να αποκτήσουν προβάδισμα έναντι των καθιερωμένων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Εταιρείες όπως η BYD έχουν εκφράσει ανησυχίες σχετικά με την εξοντωτική τιμολόγηση των οχημάτων. Η δυνατότητα των κινεζικών εταιρειών να λανσάρουν φθηνά αυτοκίνητα θα μπορούσε να ασκήσει πίεση στις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες μπορεί να μην είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις μειωμένες τιμές.
Η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας έχει γνωρίσει άνθηση τα τελευταία χρόνια χάρη στα κίνητρα και την υποστήριξη του Πεκίνου, γεγονός που έχει ανησυχήσει τους πολιτικούς στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Σχετικά με τους πιθανούς δασμούς της ΕΕ, ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών κ. Bruno Le Maire δεν επιβεβαίωσε ότι τέτοια μέτρα βρίσκονται καθ’ οδόν. Τόνισε όμως, ότι στόχος τους είναι να προστατεύσουν τη βιομηχανία και να διασφαλίσουν ότι στη διεθνή σκηνή υπάρχουν ίσοι όροι ανταγωνισμού.
Ωστόσο, δεν είναι όλες οι εταιρίες υπέρ της επιβολής δασμών, μεταξύ των οποίων και η Tesla. «Ούτε η Tesla ούτε εγώ ζητήσαμε αυτούς τους δασμούς», δήλωσε ο Musk. «Στην πραγματικότητα, εξεπλάγην όταν ανακοινώθηκαν», πρόσθεσε, αναφερόμενος στον φόρο εισαγωγής 100% των ΗΠΑ.
Νωρίτερα φέτος, είχε προειδοποιήσει ότι οι Κινέζοι παίκτες EV θα «κατεδάφιζαν» τους ανταγωνιστές στο εξωτερικό ελλείψει εμπορικών φραγμών.