Με εντατικούς ρυθμούς τρέχουν οι προγραμματικές δράσεις του υπουργείου Μεταφορών, με τον ψηφιακό μετασχηματισμό των αστικών συγκοινωνιών να είναι σε πρώτο πλάνο.
Μεταξύ των στοχευμένων μεταρρυθμίσεων, είναι η χρήση τραπεζικών καρτών και smartphones για τις επιβιβάσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς του ΟΑΣΑ. Ειδικότερα, πρόκειται για την υπηρεσία «Tap’N’Pay», για την οποία έκανε εκτενή αναφορά η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, κατά τον απολογισμό του τριμηνιαίου έργου του υπουργείου και την παρουσίαση των προγραμματισμένων δράσεων.
Το χρονοδιάγραμμα και ο στόχος για το 2024
Η εν λόγω υπηρεσία θα ξεκινήσει τον Μάρτιο από τις λεωφορειακές γραμμές Express για το αεροδρόμιο. Με τη νέα αυτή υπηρεσία ο επιβάτης θα μπορεί να επιβιβάζεται στα ΜΜΜ της Αθήνας χωρίς να χρειάζεται εισιτήριο, απλά με τη χρεωστική ή πιστωτική του κάρτα ή το κινητό του τηλέφωνο. Η υπηρεσία αυτή, η σύμβαση για την υλοποίηση της οποίας υπεγράφη από τον ΟΑΣΑ την προηγούμενη εβδομάδα, θα είναι διαθέσιμη στο σύνολο της Αθηναϊκής Μητρόπολης πριν το τέλος του 2024.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε προηγούμενες δηλώσεις της, η υφυπουργός έχει επισημάνει ότι θα μπορούν να προμηθευτούν χάρτινο εισιτήριο και όσοι δεν έχουν πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, αλλά στόχος είναι σε βάθος χρόνου να καταργηθεί το χάρτινο εισιτήριο.
Τα οφέλη των επιβατών από τη νέα υπηρεσία
Η υπηρεσία Tap ‘n Pay επιτρέπει την πραγματοποίηση ανέπαφων συναλλαγών, με χρέωση του τραπεζικού λογαριασμού που είναι συνδεδεμένος με τη χρεωστική κάρτα, στις επιχειρήσεις που φέρουν τερματικά αποδοχής καρτών με τους ειδικούς αναγνώστες
Η είσοδος της νέας εφαρμογής συνοδεύεται από σημαντικά πλεονεκτήματα για το επιβατικό κοινό. Συγκεκριμένα δεν θα χρειάζεται: α) Να προμηθευτεί εισιτήριο μέσω των εκδοτηρίων ή των εκδοτικών μηχανημάτων (ΑΜΕΚ), β) Να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο. Το σύστημα θα έχει τη δυνατότητα να αναλύσει τα δεδομένα μετακίνησης και η χρέωση στην τραπεζική κάρτα θα είναι ανάλογη με τις διαδρομές, με επιλογή της βέλτιστης. Μια εξαιρετικά χρηστική λειτουργία για τους επιβάτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με το σύστημα μετακινήσεων της Αθήνας, όπως οι επισκέπτες από άλλες πόλεις και οι τουρίστες, γ) Να αναζητήσει σημεία πώλησης, τα οποία τα τελευταία χρόνια είναι δυσεύρετα, προκειμένου να μετακινηθεί με τα ΜΜΜ