UPD (12.00) Τη βεβαίωση ότι σε έξι μήνες η πόλη της Θεσσαλονίκης θα έχει το πιο σύγχρονο και όμορφο μετρό, διατύπωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του στην παρουσίαση της Μελέτης Ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης, στο Καραπάντσειο Πνευματικό Κέντρο.
«Τα δεδομένα θα μας δείξουν πού πρέπει να γίνουν τα επόμενα βήματα για το Μετρό» πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης κάνοντας ειδική αναφορά στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη που πρέπει να καλυφθεί με σύγχρονα μέσα μεταφοράς και την προτεραιοποίηση για να γίνει εκεί η επέκταση του Μετρό.
Η Μελέτη αυτή προβλέπει μέχρι το 2040 την κατασκευή δύο γραμμών μετρό, συνολικού μήκους 48 χιλιομέτρων με 44 σταθμούς, που θα καλύπτουν όλο το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και τη γύρω ζώνη και θα εξυπηρετούν καθημερινά 678.000 επιβάτες.
Ο πρωθυπουργός είπε ότι δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να πολιτικοποιούνται οι συζητήσεις για αυτά τα έργα, γιατί, όπως παρατήρησε, «τα δεδομένα είναι αυτά τα οποία θα μας υποδείξουν πού πρέπει να πάμε το μετρό και με ποια προτεραιότητα θα πρέπει να σχεδιαστούν τα επόμενα έργα».
Nωρίτερα, το energodromio.gr έγραφε:
Μάλιστα, σε χθεσινή του (19/5) συνέντευξη στον «Ελεύθερο Τύπο», ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας αναφέρθηκε στο εν λόγω έργο, υπογραμμίζοντας ότι θα «παραδοθούν στους πολίτες της Θεσσαλονίκης οι 13 σταθμοί της βασικής γραμμής μέχρι τον προσεχή Νοέμβριο. Και ύστερα από 8 μήνες θα παραδοθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά, ενω δρομολογείται και η επέκταση προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη».
Που επικεντρώθηκε η νέα Μελέτη
Μετά την απόφαση να μη δημιουργηθεί κυκλική γραμμή στην πόλη, εξαιτίας των κατασκευαστικών δυσκολιών η νέα Μελέτη επικεντρώθηκε σε νέους τρόπους επέκτασης ώστε να καλυφθούν κατά προτεραιότητα οι βορειοδυτικές συνοικίες.
Με βάση πληροφορίες και εκτιμήσεις, η εταιρία Ελληνικό Μετρό προτείνει τη δημιουργία νέων κλάδων που θα στηρίζονται στη βασική γραμμή, αλλά ο πρώτος θα συνδέει το σταθμό Δημοκρατίας με το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου και ο δεύτερος είναι επέκταση μέχρι το αεροδρόμιο Μακεδονία.
Οι παραπάνω σχεδιασμοί μένει να επιβεβαιωθούν στις επίσημες ανακοινώσεις όπως επίσης και η αναζήτηση χρηματοδότησης, καθώς κατ’ εκτίμηση ο προϋπολογισμός τους ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ.
Πέραν αυτού, το έργο θα χρειαστεί να ωριμάσει μελετητικά και αδειοδοτικά έτσι ώστε να φθάσει στο σημείο της δημοπράτησης και της προκήρυξης του σχετικού διαγωνισμού, γεγονός που αναμένεται μέσα στο 2027.