Εξελίσσεται βάσει του σχεδιασμού της ΕΡΓΟΣΕ η υλοποίηση του σημαντικού σιδηροδρομικού έργου της ηλεκτροκίνησης στη νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων που ενώνει το Κιάτο με τη Ροδοδάφνη.
Η σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη, που αποτελεί συνέχεια της διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Αθήνα – Κόρινθος – Κιάτο, εντάσσεται στο ευρύτερο έργο της κατασκευής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα (ΣΚΑ) – Πάτρα.
Πρόκειται αναμφίβολα για ένα κομβικής αξίας έργο, καθώς με την υλοποίησή του θα γίνει πραγματικότητα η δρομολόγηση ηλεκτροκίνητων συρμών από την Πελοπόννησο προς το σύγχρονο κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο της πρωτεύουσας. Ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ΜΕΤΚΑ Α.Τ.Ε. και η ολοκλήρωση του εκτιμάται εντός του 2025.
Η νέα διπλή γραμμή, μήκους 70,6 χλμ., με εγκατεστημένο σύστημα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και ETCS έχει ολοκληρωθεί και εκτελούνται κανονικά τα δρομολόγια από το καλοκαίρι του 2020. Μάλιστα, ολοκληρώθηκε και σειρά έργων αντιπλημμυρικής προστασίας για το σιδηροδρομικό έργο και τις γειτνιάζουσες περιοχές.
Στην παρούσα χρονική φάση, με χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ 2014-2020 (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» /ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) και ΕΣΠΑ 2021-2027 (Πρόγραμμα ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, εγκαθίσταται στη γραμμή σύστημα ηλεκτροκίνησης και ολοκληρώνονται έργα περιβαλλοντικής προστασίας των όμορων περιοχών, με κατασκευή αντιθορυβικών ηχοπετασμάτων σε επιλεγμένα σημεία κατά μήκος του έργου.
Το αντικείμενο του έργου αφορά στην:
ΑΠΕ-ΜΠΕ