MENU

Ν. Ταχιάος: Προσωπικό στοίχημα του πρωθυπουργού η υλοποίηση του ΒΟΑΚ

Προσωρινός ανάδοχος του έργου έχει αναδειχθεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Αποκλειστικό αντικείμενο συζήτησης στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες (17/5) στην Κρήτη ανάμεσα στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Νίκο Ταχιάο και τον Αντιπεριφερειάρχη Χανίων Νίκο Καλογερή, καθώς και και τον Γενικό Διευθυντή Συγκοινωνιακών Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλο και υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου ήταν ο ΒΟΑΚ.

Μάλιστα, ο κ. Ταχιάος χαρακτήρισε την υλοποίηση του ΒΟΑΚ «προσωπικό στοίχημα του πρωθυπουργού».

Ερωτηθείς, δε, για τις προσφυγές που κατέθεσαν οι Δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου επί της Περιβαλλοντικής Μελέτης του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, ο κ. Ταχιάος δήλωσε αισιόδοξος και ανοιχτός σε διάλογο.

«Έχει μία λογική αυτό το αίτημα: πρέπει να κάτσουμε να συζητήσουμε και με τους δύο Δήμους μία τεχνική λύση η οποία δεν θα είναι μαξιμαλιστική» διευκρίνισε. «Θα συζητήσουμε σοβαρά και θα βρούμε μία λύση επιθυμητή για όλους» διαβεβαίωσε ο ίδιος.

Οι άξονες της συζήτησης

Ειδικότερα, ο κ. Ταχιάος ενημέρωσε τον Αντιπεριφερειάρχη για τις τελευταίες εξελίξεις όσο αφορά τον διαγωνισμό για τον νέο ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, καθώς και για το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος, το οποίο θα ενταχθεί ως προαίρεση στην σύμβαση του έργου.

Παράλληλα, συζητήθηκε η πρόοδος στην επικαιροποίηση της μελέτης της Παράκαμψης Κισσάμου, καθώς και η μελέτη σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο Χανίων. Επίσης, έγινε ενημέρωση για την πορεία του διαγωνισμού για το Φράγμα Ταυρωνίτη, για την πορεία της κατασκευής της νέας γέφυρας Κερίτη, καθώς και για τη διαχείριση της Λιμνοδεξαμενής του Ομαλού.

Ο κ. Καλογερής ευχαρίστησε τον κ. Ταχιάο για την εκτενή ενημέρωση και τη συνεργασία, ενώ έθεσε και το επείγον ζήτημα της χρηματοδότησης ενός έργου αποκατάστασης σε συγκεκριμένα τμήματα του υφιστάμενου ΒΟΑΚ εντός της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, η κατάσταση των οποίων δεν ανταποκρίνεται ούτε στο ελάχιστο στις απαιτήσεις των χρηστών, Κρητικών αλλά και επισκεπτών.

Το Νοέμβριο μετατέθηκε η συζήτηση στο ΣτΕ επί των προσφυγών για τον ΒΟΑΚ

Εξάμηνη αναβολή με πρωτοβουλία του ΣτΕ έλαβε η συζήτηση (15/5) των προσφυγών των κρητικών δήμων από τους οποίους διέρχεται ο ΒΟΑΚ, προκειμένου – σύμφωνα με πληροφορίες – το Δημόσιο να σχηματίσει την επιχειρηματολογία του επί της εγκεκριμένης Περιβαλλοντικής Μελέτης από το ΥΠΕΝ.

Ως γνωστόν οι δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου ζητούν αλλαγές στη χάραξη του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, επικαλούμενοι την όχληση και ζητώντας την υπογειοποίηση τμημάτων του έργου.

Η …αντίσταση των Κρητικών είναι γνωστή ακόμη και πριν τη δημοπράτηση του σχετικού διαγωνισμού, ωστόσο αρμόδιο πλέον για να κρίνει αν δικαιώνονται είναι το ΣτΕ.

Υπενθυμίζεται πως το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ αποτελεί και το μεγαλύτερο του σπονδυλωτού έργου δημιουργίας ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου στο βόρειο τμήμα της Μεγαλονήσου.

Προσωρινός ανάδοχος η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Η δημοπράτησή του έγινε με σύμβαση 35ετούς παραχώρησης με τον διαγωνισμό να αναδεικνύει προσωρινό ανάδοχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι παραπάνω προσφυγές, όποια και αν είναι η απόφαση του ΣτΕ, δεν επηρεάζουν ουσιωδώς την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, ωστόσο ενδέχεται να επηρεάσουν το κόστος του έργου, εφόσον επιβληθούν τροποποιήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος της παραχώρησης του έργου «Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο» είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε έτη (έως 60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών και κατασκευών.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο ποσό του 1,8 δισ. ευρώ.

Η αιτούμενη κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών.

Σημειώνεται πάντως πως το συγκεκριμένο τμήμα του έργου έχει λάβει χρηματοδότηση από το ΤΑΑ (όπως και τα συμπληρωματικά τμήματα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη), το οποίο ως γνωστόν έχει στενό χρονικό πλαίσιο εκταμίευσης έως τα μέσα του 2026.

Σχετικά Άρθρα